سلامت نیوز : رئیس جدید جمعیت هلال‌احمر گفت: در شرایط کنونی باید برای کاهش فشارهای مرتبط با تحریم از دوش مردم از دیپلماسی بشردوستانه که ظرفیت آن در جمعیت هلال‌احمر وجود دارد استفاده کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محمد فرهادی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه رؤسای جمعیت هلال‌احمر که با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و مدیران جمعیت هلال‌احمر برگزار شد خدمت رسانی در سازمانی به نام جمعیت هلال‌احمر را توفیق دانست و افزود: از آنجایی که در دولت یازدهم زمینه تغییر  و تحول و آرامش و آسایش بیشتری برای مردم فراهم شده باید از این تغییر با توجه به مأموریت‌های جمعیت هلال‌احمر در سطح ملی و بین‌المللی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه آمار بالای تلفات 10 ساله گذشته بیانگر این است که باید آمادگی بهتری داشته باشیم افزود: از طرفی مخاطرات طبیعی، خشکسالی، قحطی و بحران‌های اقتصادی زندگی انسان‌ها را در دنیا تهدید می‌کند که نسبت‌های بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر با حضور 187 کشور جهان می‌تواند کمک به افراد آسیب‌پذیر را فارغ از نگاه سیاسی، قومیتی و مذهبی در دستور کار قرار دهد.

وی افزود: برای پیشگیری و اثرات سوء مخاطرات طبیعی همواره باید جلوتر از حادثه حرکت کرد و این مهم با بهره‌گیری از امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موجود و همراهی مدیران محقق خواهد شد.

وی افزود: در زمینه امداد و نجات در دهه 80 بیش از 241 هزار نفر در حوادث و بلایا از بین رفتند و اکنون آمادگی پاسخگویی و درمان اضطراری یک میلیون نفر را در جمعیت هلال‌احمر داریم.

وی گفت: سالانه بیش از یک میلیون نفر در مراکز بهداشتی جمعیت هلال‌احمر واکسینه شده و ۴میلیون نفر درمان می‌شوند که البته این آمار به غیر از کارهای درمانی در 27 مرکز درمانی خارج از کشور این جمعیت است.

به گفته فرهادی سالانه بیش از 100 هزار معلول از خدمات توانبخشی جمعیت هلال‌احمر استفاده می‌کند که این امر باید تقویت شود.

وی استفاده از ظرفیت سازمان تدارکات پزشکی را به عنوان سازمان کمکی در جمعیت هلال‌احمر دانست و گفت: این سازمان موقعیت بسیار خاصی دارد به ویژه در شرایط بحرانی می‌تواند در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی مؤثر باشد.

وی گفت: با امکاناتی که جمعیت هلال‌احمر دارد و بهره‌گیری از همکاران و مراجع علمی باید در تولید داروهای نوترکیب به ویژه بیماران صعب‌العلاج وارد شویم چرا که اکنون واردات این داروها بر عهده سازمان تدارکات پزشکی است که می‌توان آن را در داخل تولید کرد.

وزیر اسبق بهداشت احیای پالایشگاه خون در بدنه جمعیت هلال‌احمر را از دیگر کارهایی عنوان کرد که می‌توان با هماهنگی وزارت بهداشت و سازمان انتقال خون از ظرفیت آن بهره برد و افزود: اکنون برای جمع‌اوری پلاسما و تولید فرآورده های خونی امکاناتی داریم که باید تقویت شود. چرا که داروهای وارداتی برگرفته از فرآورده‌های خونی هزینه بسیار سنگینی را به بیماران تحمیل می‌کند.

وی گفت: در شرایط کنونی باید برای کاهش فشارهای مرتبط با تحریم از دوش مردم از دیپلماسی بشر دوستانه که ظرفیت آن در جمعیت هلال‌احمر وجود دارد استفاده کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha