معاون اول رئیس جمهوری در جلسه معارفه رئیس جمعیت هلال احمر بر انتقال پیام صلح و دوستی به دنیا تأکید کرد و در مورد وضعیت بودجه کشور نیز گفت: ۷۰ هزار میلیارد تومان از بودجه امسال غیر واقعی است و کمتر از ۱۰ درصد بودجه‌های عمرانی محقق می‌شود.

هلال احمر باید منادی پیام صلح و دوستی ایران به دنیا باشد
سلامت نیوز : معاون اول رئیس جمهوری در جلسه معارفه رئیس جمعیت هلال احمر بر انتقال پیام صلح و دوستی به دنیا تأکید کرد و در مورد وضعیت بودجه کشور نیز گفت: ۷۰ هزار میلیارد تومان از بودجه امسال غیر واقعی است و کمتر از ۱۰ درصد بودجه‌های عمرانی محقق می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ اسحاق جهانگیری صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه رؤسای جمعیت هلال احمر که در ساختمان توانبخشی این جمعیت برگزار شد با اشاره به تجربیات محمد فرهادی، رئیس جدید جمعیت هلال احمر گفت: دکتر فرهادی مدیری است که کوله‌باری از تجربیات هم در جمعیت هلال‌احمر و هم در وزارتخانه‌های علوم و بهداشت را داشته‌است و کارهای بزرگی انجام داده‌ است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، خدمت در عرصه‌های بشردوستانه و فعالیت‌هایی که جمعیت هلال‌احمر انجام می‌دهد جزء ارزشمندترین خدمات است که اخلاق اسلامی و سیره نبوی هم آن را تأیید می‌کند.

معاون اول رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه، جهان امروز، جهان پرحادثه‌ای است و هر لحظه در گوشه و کنار دنیا شاهد به خون غلتیدن انسانهای بی‌گناهی هستیم که از دو گروه کشورهای قلدر و گردن کلفتی که به بهانه حقوق بشر بمب بر سر مردم می‌ریزند و یا کشورهایی که از روی کج فهمی و کوته‌ فکری به اسم دین مقدس وهابی هر روز بمبی منفجر می‌کنند.

جهانگیری گفت: در چنین شرایطی این هلال‌احمر است که به داد مردم می‌رسد و انتظار می‌رود کشور بزرگی مانند ایران که کانون ثبات منطقه است جمعیت هلال ‌احمرش به قدرت بالایی دست یافته باشد.

وی تصریح کرد: کاری باید بکنیم و باید پیامی منتقل کنیم که به جای این اتفاقات پیام صلح و دوستی که در شأن ملت ایران است منتقل شود تا جای موشک و سرنیزه را بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ایران را کشوری پرحادثه دانست که تقریباً تمام بلایای طبیعی از جمله زلزله و سیل در آن رخ می‌دهد.

جهانگیری گفت: قدرت پیشگیری ما در حوادث باید بالاتر از این باشد چرا که به عنوان مثال در حوادث جدید کشور هر ساله هزاران نفر از بین می‌رود و خسارت مادی و معنوی به کشور وارد می‌شود.

وی آموزش مردم، حضور به موقع در حوادث و به حداقل رساندن خسارت‌های مادی و معنوی را یکی از اصلی‌ترین بخشهایی عنوان کرد که بر عهده جمعیت هلال‌احمر است.

معاون اول رئیس جمهوری، تنگناهای مالی دولت یازدهم را یکی از مشکلات پیش‌رو در حال حاضر عنوان کرد و افزود: ما در دوره‌ای بودجه و منابع خوبی داشتیم که از آن حفاظت نکردیم و بی‌حساب و کتاب هزینه شد و الان با تبعات منفی آن مانند تورم 41 درصدی و کسری بودجه سنگین رو به‌رو هستیم امیدواریم مجلس اصلاحیه بودجه را تصویب کند چرا که از بودجه 210 هزار میلیاردی 70 هزار میلیارد غیرواقعی است.

جهانگیری گفت: وضعیت بودجه عمرانی کشور تقریباً بی‌سابقه است و کمتر از 10 درصد از بودجه عمرانی و 90 درصد بودجه جاری محقق می شود که این امر نشان می‌دهد قدرت کشور در ساخت و ساز محدود شده و باید راهکارهای جدیدی بر دولت اتخاذ کنیم.

معاون اول رئیس جمهور حضور بخش خصوصی را راهکاری برای جبران این وضعیت دانست و افزود: باید با حضور در سطح بین‌الملل موانع را برطرف کنیم و اقتصاد کشور را سامان دهیم و یکی از جاهایی که باید بدون محدودیت به آن عمل کنیم جمعیت هلال‌احمر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha