سلامت نیوز : مدیر کل دفتر فناوری سلامت اعلام کرد: واکسن هپاتیت در کشور بهینه‌سازی می‌شود و خط تولید واکسن آنفلوآنزا نیز آماده شده و قرار است با همکاری کشور کره استانداردسازی شود همچنین تولید واکسن سرطان دهانه رحم در انستیتو پاستور و با همکاری دانشگاه بقیة‌الله انجام می‌شود.

مهدی صابری در گفت‌وگو با فارس، در مورد آخرین وضعیت پروژه‌های واکسن‌سازی در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: پروژه‌های واکسن که برای خودکفا شدن کشور به این واکسنها آغاز شده در حال انجام است و مرتباً بررسی می‌شوند.

وی ادامه داد: از نظر اعتباری مشکلی برای این پروژه‌ها نداریم چرا که به دنبال داروهایی هستیم که ارزبری داشته باشند و به همین دلیل بودجه لازم را به دانشگاه‌های علوم پزشکی فرستاده‌ایم تا کار تحقیقاتی خود را آغاز کنند.

تشکیل شورای عالی سیاستگذاری فناوری از سوی وزیر بهداشت

مدیر کل دفتر فناوری سلامت وزارت بهداشت تصریح کرد: تغییراتی در وزارت بهداشت در حال انجام است و قرار شد شورای عالی سیاست‌گذاری فناوری تشکیل شود که به زودی وزیر بهداشت آن را ابلاغ خواهد کرد.

صابری با تأکید بر همکاری شبکه‌های تحقیقاتی گفت: شبکه‌های علوم دارویی، نانو و بیوتکنولوژی باید در سیاست‌گذاری‌های تولید دارو و واکسن به کمک ما بیایند و سعی کنیم شبکه واکسن‌سازی را فعال کنیم.

وی ادامه داد: واکسن‌هایی که از قبل دچار مشکل بوده‌اند و تولیدشان کم بوده بهینه می‌شوند به طوری که چند پروژه جدید در بحث واکسن‌سازی خواهیم داشت.

مدیر کل دفتر فناوری سلامت تصریح کرد: واکسن هپاتیت در کشور بهینه‌سازی می‌شود، خط تولید واکسن آنفلوآنزا آماده شده که قرار است با همکاری کشور کره استانداردسازی شود.

صابری گفت: همچنین پروژه تولید واکسن سرطان دهانه رحم را از سال گذشته آغاز کرده‌ایم و در حال تحقیق بر روی این پروژه هستیم، تولید این واکسن در انستیتو پاستور و با همکاری دانشگاه بقیة‌الله انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: البته شرکت دیگری نیز درخواست همکاری و تولید این واکسن را داده است که مخالفتی برای فعالیت این شرکت وجود ندارد.

مدیر کل دفتر فناوری سلامت با تأکید بر اینکه در حوزه واکسن‌سازی باید به خودکفایی برسیم، گفت: برای واکسن‌سازی باید زیرساخت‌هایی ایجاد شود تا بتوانیم آن را به خارج از کشور بفروشیم و در کنار آن انتقال فناوری داشته باشیم و تجهیزات و آموزش را بتوانیم صادر کنیم.

صابری در مورد اعتبارات این پروژه‌های واکسن‌سازی گفت: اعتبارات هر واکسن متفاوت است و با توجه به بحث فناوری، بهینه‌سازی و ... هر پروژه اعتبارات خاص خود را می‌خواهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha