شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۸
کد خبر: 82993
سلامت نیوز : مطالعات جدید نشان می‌دهد که مصرف زیاد داروهای کاهنده کلسترول خون موسوم به «استاتین‌ها» می‌تواند خطر ابتلا به آب مروارید را افزایش دهد.داروهای کاهنده کلسترول خون از جمله «لیپیتور» و «زوکور» که برای کاهش کلسترول بد خون در افراد بزرگسال تجویز می‌شوند می‌توانند در بروز آب مروارید تاثیر داشته باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ «ایشاک مانسی» از کارشناسان نظام سلامت تگزاس شمالی و محقق ارشد این مطالعه گفت: آب مروارید اصلی‌ترین دلیل ضعف بینایی و نابینایی به خصوص در افراد بزرگسال است.

وی در حین تاکید کرد: نتایج این مطالعه هنوز ثابت نمی‌کند که این داروها عامل مستقیم بروز آب مروارید هستند اما آشکار می‌سازد که بین مصرف داروهای کاهنده کلسترول با خطر ابتلا به آب مروارید ارتباط وجود دارد.

در این بررسی 14 هزار مرد و زن مورد مطالعه قرار گرفتند که گروهی از آنان از داروهای کاهنده کلسترول خون استفاده می‌کردند و مشخص شد افراد مصرف‌کننده این داروها، 27 درصد بیشتر در معرض ابتلا به آب مروارید هستند.

مانسی همچنین اظهار داشت: تلاش کردیم تا اطلاعات مختلف را تقسیم‌بندی کنیم و یافته‌هایمان را از زوایای مختلف بررسی کنیم و در نهایت به این نکته رسیدیم که مصرف این داروها با خطر فزاینده ابتلا به آب مروارید ارتباط دارد.

مانسی گفت: تجویز این داروها اصلی‌ترین راهکار برای درمان بیماری‌های قلبی است و بیماران نمی‌توانند براساس این یافته‌، مصرف داروهای استاتین را متوقف سازند و علاوه بر این مطالعات بیشتر روی تاثیرات این دارو بر سلامت چشم‌ها هنوز مورد نیاز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha