سلامت نیوز : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نظام سلامت کارآمد اساس موفقیت یک دولت است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در مراسم افتتاح فاز دوم بیمارستان رضوی مشهد، اظهار داشت: ‌برای من مایه افتخار است که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی با تولیت عظمای آستان قدس رضوی حضرت آیت الله واعظ طبسی آشنا شدم و به درستی ایشان بر من حق پدری دارند و از ایشان هر چه شاهدم اعتدال و پاسداری از حریم دین بوده است.

وی با اشاره به اینکه افتتاح این طرح در راستای ارائه خدمات سلامت به مردم جای بسی خرسندی است، خاطر نشان کرد: در مواردی مشاهده شده که با کمال تاسف برخی از مردم برای درمانهای معمول به ویژه در بخش تشخیصی به دیگر کشورها مراجعه می کنند که امیدوارم با ساخت و بهره برداری از اینگونه طرحها در دیگر نقاط کشور، تمامی مردم ایران از این خدمات بهره مند شوند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه نظام سلامت کارآمد اساس موفقیت یک دولت به شمار می رود، بر تقویت نظام سلامت کشور و سازمانهای بیمه ای تاکید کرد.

هاشمی تصریح کرد: در حال حاضر وزارت بهداشت با مشکلات و کمبود منابع مالی روبرو شده و برای تقویت نظام سلامت کشور نیاز است که واقفین، خیران و مردم مشارکت فعال داشته باشند.

وی افتتاح فاز دوم بیمارستان رضوی را گام موثر و مهمی در راستای ارائه خدمات به زائران بارگاه منور حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) و مسلمانان دیگر کشورهای اسلامی دانست و اظهار امیدواری کرد: در سالهای آینده شاهد افتتاح شعب بیمارستان رضوی در دیگر نقاط استان، کشور و جهان اسلام باشیم.

وزیر بهداشت اظهار داشت: ‌من فکر می کنم آنچه که می توانیم به این مجموعه خدوم کمک کنیم حمایت و راه اندازی دوره های فوق تخصصی، فلوشیپ و مراکز تحقیقاتی در بیمارستان رضوی است.

بنابر این گزارش، فاز 2 بیمارستان فوق تخصصی رضوی كه ساخت و تجهیز آن 5 سال به طول انجامیده، در زمینی به مساحت 40 هزار متر مربع و شامل 7 اتاق عمل، بخشهای بستری معمولی و VIP، رادیوتراپی، شیمی درمانی، اتاقهای عمل پیشرفته و ICU های تخصصی است. بخش اتاق عمل فاز 2 بیمارستان به گونه‌ای احداث و تجهیز شده كه در آینده قابلیت استفاده از تكنولوژی جراحی ماشینی با ربات را داشته باشد. توسعه و گسترش این بیمارستان با سرمایه‌گذاری آستان قدس رضوی با بیش از 3 هزار میلیاد ریال صورت گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha