عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی درخصوص کاهش قیمت دارو به ویژه داروهای صعب العلاج از برگزاری نشست مجلس با وزارت بهداشت به منظور بررسی کاهش قیمت داروها خبر داد.

نشست مجلس و وزارت بهداشت برای کاهش قیمت دارو/ ضرورت یکسان سازی قیمت داروها
سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی درخصوص کاهش قیمت دارو به ویژه داروهای صعب العلاج از برگزاری نشست مجلس با وزارت بهداشت به منظور بررسی کاهش قیمت داروها خبر داد.

محمدحسین قربانی در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: بازگشت قیمت داروهای بیماران خاص و صعب العلاج به نرخ سال گذشته اگر به صورت واقعی باشد خوب است و می توان به آینده سلامت کشور امیدوار بود.

قربانی بر ضرورت ثبات قیمت دارو در حوزه سلامت تأکید کرد و گفت: قیمت دارو باید به یک نرخ واحد در کشور برسد تا بیماران معنای اعتماد و عدالت را دریابند. ضمن اینکه اعضای کمیسیون بهداشت مجلس برای کاهش قیمت داروهای بیماران صعب ‌العلاج تلاش خواهند کرد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع کاهش قیمت دارو در بخش بیماران صعب العلاج خاطرنشان کرد: همانطور که می دانید قیمت دارو در سال گذشته در این بخش افزایش یافت که متاسفانه نبود قیمت واحد در این حوزه باعث شد که بلاتکلیفی در بیماران صعب العلاج به وجود آید.
وی با اشاره به نبود ثبات قیمت در بخش دارو اظهار داشت: به دلیل نبود ثبات در قیمت دارو‌ها بسیاری از داروخانه ها، از عرضه دارو به بیمار جلوگیری می کردند که مسئولان قادر به نظارت بر این عرصه نبودند.
قربانی ضمن ابراز تأسف از افزایش نرخ دارو طی ماه های گذشته خاطرنشان کرد: متاسفانه افزایش قمیت دارو تاثیر بسزایی در میان بیماران و جامعه داشت به طوری که بسیاری از بیماران قادر به تامین هزینه داروی خود نبودند البته الان شرایط اندکی بهتر شده اما با آنچه که مد نظر داریم فاصله دارد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان در خصوص کاهش قیمت داروها در کشور تصریح کرد: امیدواریم وزارت بهداشت نسبت به قولی که درباره کاهش قیمت دارو داده عمل کند و ما شاهد باشیم که در کوتاه مدت قیمت ها به قبل بازگردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha