سلامت نیوز: كارشناس اداره نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی اصفهان گفت: در شرایطی که کارخانجات مواد لبنی با میلیاردها تومان در کشور راه اندازی شده اند ضرورتی ندارد که شیر خام از سوی دامدار بسته بندی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایمنا، فتحی در نشست بررسی مشکلات صدور دستورالعمل دامپزشکی مبنی بر بسته بندی شیرخام در گاوداری ها، عرضه شیرخام و استفاده مستقیم آن از سوی مردم، بیان داشت: اینکه متولی این امر وزارت بهداشت است جای سوال بوده و فکر می کنم مردم نیز تمایلی به استفاده شیرخام ندارند.

وی با تاکید بر اینکه دامداری ها در سرد کردن، حمل و تولید شیر خام سالم و بهداشتی با مشکلاتی مواجه هستند، اظهار داشت: متاسفانه در گاوداری های سنتی و نیمه صنعتی کشور نظارت بر دوشش شیر، تولید و حمل محصول فقط از سوی یک نفر صورت می گیرد.

كارشناس اداره نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی اصفهان با بیان اینکه شیر خام باید به طور سالم به کارخانجات مواد لبنی تحویل داده شود، تصریح کرد: متاسفانه برخی دامداری ها در زمان تحویل مواد افزودنی به شیرخام اضافه می کنند و در این شرایط کارخانجات از تحویل شیر با کیفیت نامناسب سر باز می زنند.

وی با انتقاد از دستورالعمل دامپزشکی مبنی بر بسته بندی مسقیم شیرخام از سوی دامدار، تصریح کرد: مشخص نیست که چرا چنین دستورالعملی صادر شده و در این بین باید معلوم شود کدام ارگان مسئول پاسخگویی به بیماری های مشترک انسان و دام است.

فتحی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی كشور نیز ایرادات این دستورالعمل را به دامپزشكی ارائه كرده و خواستار عدم اجرا آن شده است، گفت: این دستورالعمل در چند مورد مغایرت قانونی دارد و متولی اجرای آن مشخص نیست.

وی همچنین تاکید کرد: ضرورت این دستورالعمل در شرایطی كه میلیاردها تومان در كشور برای راه اندازی كارخانه های لبنی سرمایه گذاری شده مشخص نیست و خط قرمز وزارت بهداشت سلامتی مردم است.

كارشناس اداره نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی اصفهان با بیان اینکه اداره بهداشت استان طی نامه ای بر جمع آوری شیرهای خام که به طور مستقیم عرضه می شود تاکید دارد، اظهار داشت: شیر خامی که به طور مستقیم در سطح شهر توزیع می شود به دلیل اینکه سلامت مردم را تضمین نمی کند تمام این محصولات از سوی اداره بهداشت جمع آوری می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha