عضو مجمع عمومی كانون هموفیلی ایران گفت: متاسفانه عملا اقدامات وعده داده شده توسط وزیر بهداشت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی كه توسط رئیس سازمان غذا و دارو اطلاع رسانی گردید اجرایی نشده است و از بیماران هموفیلی بابت تحویل دارو های آنان پول دریافت می شود.

سلامت نیوز: متاسفانه عملا اقدامات وعده داده شده توسط وزیر بهداشت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  كه توسط رئیس سازمان غذا و دارو اطلاع رسانی گردید اجرایی نشده است و از بیماران هموفیلی  بابت تحویل دارو های آنان  پول دریافت می شود.

احمد قویدل عضو مجمع عمومی كانون هموفیلی ایران در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز گفت: متاسفانه عملا اقدامات وعده داده شده توسط وزیر بهداشت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  كه توسط رئیس سازمان غذا و دارو اطلاع رسانی گردید اجرایی نشده است و از بیماران هموفیلی  بابت تحویل دارو های آنان  پول دریافت می شود.

در حالی كه  حداقل از سال 1375 داروهای این بیماران رایگان بوده و با سیاست گذاری های درستی كه در دوره ریاست جمهوری آقای هاشمی اجرایی گردید بیماران خاص از امتیازات مناسبی برخوردار بودند. لازم به ذكر است كه وزارت بهداشت  اخیرا حتی وجوهی كه بیماران بابت دارو پرداخت نموده بودند به حساب سرپرست خانوار واریز و اساسا مقررگردید این یارانه ها به حساب سازمان های بیمه گر واریز شود.

وی تاكید كرد: اظهار نظرهای مسئولین وزارت بهداشت در 20 روزگذشته حاكی از تجدید نظر اساسی و جدی در اداره امور بیماران خاص و دیر درمان و بازگشت به اصول حمایتی بوده است كه در مقدمه برنامه وزیر بهداشت به آن تاكید گردیده است . به موازات وزیر بهداشت وزیر تعاون و رفاه اجتماعی نیز با سخنان صریح و دستورات خاص نظر قطعی خود را در رابطه با حل مشكل بیماران خاص از جمله بیماران هموفیلی ابراز نموده و حتی در گردهمایی تعاونی های اصفهان كه به منظور تجلیل از تعاونی های برتر برگزار شده بود با تاكید خاص در رابطه با حل مشكلات بیماران هموفیلی اظهار نظر نموده اند.

مدیر عامل سابق كانون هموفیلی ایران در ادامه گفت : شگفت آور است كه نتیجه اجرایی تمام این سیاست گذاری ها دریافت وجه از بیماران هموفیلی برای داروهای آنان است . این انتظار شایسته از دولت تدبیر و امید وجود دارد كه امتیازات بیماران خاص را افزایش دهند و نه با ایجاد موانع جدید بر مشكلات آنها بیفزایند. ما امیدوار بودیم فرانشیزهای بستری و سرپایی این بیماران نیز با هدف افزایش توان مالی این بیماران اساسا حذف گردد. انتشار تفاهم نامه وزارت بهداشت و وزارت تعاون و رفاه اجتماعی در حوزه بیماران خاص و صعب العلاج كه اخیرا ریاست سازمان غذا و دارو از آن خبر دادند می تواند زمینه مشاركت انجمن های حامی بیماران را برای حل مشكلات بیماران فراهم آورد. شایسته بود در این جلسه مهم چنانچه وزیر بهداشت در برنامه های اعلام شده خودشان به درستی تصریح نموده اند نمایندگان سازمان های مردم نهاد حامی بیماران نیز شركت می نمودند.

وی در پایان اظهار امیدواری نمود با دستور فوری وزرای بهداشت و تعاون و رفاه اجتماعی مشكل بیماران به صورت فوری حل گردد.  


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha