یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۳
کد خبر: 83057

سلامت نیوز : معاون پارلمانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 70 درصد سهم هزینه سلامت را مردم پرداخت می کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ طاهر موهبتی در جلسه تودیع و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در سند چشم انداز و برنامه پنجم توسعه بر رویکرد انسان سالم و سلامت همه جانبه تاکید شده است.

وی افزود: از شخصیت های علمی و اجرایی می خواهم که به تعالی و توفیق دانشگاه توجه کنند و از بخش های مدیر یتی در این حوزه انتظار می‌رود که با اهداف کلان آشنا باشند.

موهبتی، سلامت را رفاه، آرامش جسمی، روحی، روانی و معنوی دانست و گفت:انسان سالم به عنوان محور توسعه پایدار محسوب می شود و جامعه سالم را تشکیل می دهد.

وی بیان کرد:در سند چشم انداز و برنامه پنجم توسعه، برخورداری از سلامت و حق بهره مندی از رفاه و تامین اجتماعی در اولویت قرار دارد.

موهبتی با بیان اینکه 70 درصد سهم سلامت توسط مردم پرداخت می شود اعلام کرد: نگاه نظام این است که سهم مردم به 30 درصد کاهش یابد.

دکتر مجدی، رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هم با بیان گزارش عملکرد خود بیان کرد: راه اندازی خانه بهداشت عشایری در استان از اقداماتی است که برای اولین بار در کشور انجام شد.

وی ادامه داد: تخت های فعال بیمارستان ها از 716 تخت به 791 تخت افزایش یافته است.

مجدی بیان کرد: تعداد پزشکان متخصص هم از 147 نفر به 200 نفر افزایش یافته که 20 نفر از پزشکان فوق تخصص هستند.

وی گفت:بیمارستان ها مجهز به سیستم اچ آی اس شده اند و دستگاه ام آر آی نداشته ایم که در حال حاضر دو دستگاه است و تعداد دستگاه سی تی اسکن به سه عدد رسیده است.

مجدی بیان کرد:تعداد مراکز درمان اعتیاد از 50 مرکز به 103 مرکز افزایش یافته است.

وی ادامه داد: از نظر آموزشی تعداد رشته های دانشگاه از هشت رشته به 21 رشته افزایش پیدا کرده که رشته دندانپزشکی اخیرا راه اندازی شده است.

مجدی اعلام کرد: اعضای هیات علمی از 33 نفر به 138 نفر افزایش پیدا کرده و مراکز آموزشی از سه مرکز به شش مرکز رسیده است.

گفتنی است در این مراسم از زحمات دکتر محمد رضا مجدی تقدیر و دکتر ابراهیم گلمکانی به عنوان رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی منصوب شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha