سلامت نیوز : مدیرعامل کانون هموفیلی ایران توصیه کرد: والدین در انتخاب سرویس مدارس برای دانش‌آموزان مبتلا به هموفیلی خود به آسیب‌پذیر بودن و خطرات احتمالی برای او توجه بیش‌تری داشته باشند.

کوروش مالمیر در گفت‌وگو با (ایسنا)، در رابطه با دانش‌آموزان مبتلا به هموفیلی توصیه کرد: والدین حتما بیماری دانش‌آموز را به مدیر مرکز آموزشی محل تحصیل اطلاع‌ دهند و او را از خطرات احتمالی که امکان بروز آن می‌رود با خبر کنند. اما باید توجه داشته باشند که این ملاحظه و مراقبت ویژه نباید منجر به انزوای دانش‌آموز شود چرا که معمولا آسان‌ترین راه مراقبت از نظر اولیای مدرسه منزوی کردن دانش‌آموز است.

وی نسبت به سرویس مدارس که حمل و نقل دانش‌آموز مبتلا به هموفیلی را بر عهده دارد، هشدار داد و عنوان کرد: برخی از وسایل نقلیه تعداد زیادی از بچه‌ها را در اتومبیل‌ جای می‌دهند که ممکن است باعث ضربه‌هایی به کودکان مبتلا به هموفیلی شود که آسیب‌های جدی برای آنان به همراه دارد بنابراین والدین و مدرسه باید در انتخاب سرویس مدرسه دقت بیشتری برای این دانش‌آموزان به خرج دهند.

مالمیر ضمن تاکید بر نقش آموزش به شخص دانش‌آموز مبتلا به هموفیلی، افزود: باید به خود بیمار به ویژه دانش‌آموزان سال اول دبستان آموزش دهند تا بلافاصله موضوعات خطرناک را شناسایی و به مدیر مدرسه مراجعه کند.

وی به تنبیهاتی که ممکن است در برخی مدارس وجود داشته باشد، اشاره کرد و ادامه داد: مدرسه باید در جریان باشد که تنبیهات بدنی می‌تواند چقدر برای دانش‌آموزان مبتلا به هموفیلی خطرساز باشد.

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران در رابطه با کلاس‌های ورزش، اظهار کرد: مربیان ورزش باید دقت داشته باشند که دانش‌آموز را مجبور به انجام تمرینات سنگین و یا حرکاتی که موجب ضربه به مفاصل می‌شود، نکنند.

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران نسبت به رعایت استراحت در طول درمان بیماری هموفیلی هشدار داد و افزود: در صورتی که دانش‌آموز خونریزی داشت و درمان او کامل نشده بود، والدین به هیچ وجه کودکان را وادار به مدرسه رفتن نکنند چرا که باعث تشدید آسیب و خونریزی و معلولیت در مفاصل می‌شود.

وی در این رابطه هشدار داد: اگر دانش‌آموز نیاز به فیزیوتراپی و سایر درمان‌ها برای بهبودی داشت حتما درمان را کامل کنند تا به طور کامل خطر آسیب از کودک بیمار دور شود.

مالمیر به خانواده بیماران هموفیلی پیشنهاد کرد: اگر خانواده‌ها در زمینه بیماری، طول درمان و همچنین شناسایی و نحوه برخورد با بیماری هموفیلی نیاز به اطلاعاتی داشته باشند می‌توانند به پایگاه اینترنتی کانون هموفیلی ایران مراجعه کنند و اطلاعاتت دقیقی از بیماری کسب کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha