سلامت نیوز : یک متخصص نورولوژی می‌گوید: آلزایمر و فراموشی یکی نبوده و فراموشی می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد و تنها یکی از علائم بیماری آلزایمر فراموشی است.

دکتر داریوش افشاری به مناسبت روز جهانی آلزایمر(31 شهریور) در گفت وگو با (ایسنا) ، تحلیل رفتن سلولهای مغز را مهمترین علت بیماری آلزایمر عنوان و اظهار داشت: در جامعه به طور معمول آلزایمر را با فراموشی می‌شناسند و این در حالیست که فراموشی تنها یکی از علائم بیماری آلزایمر است.

به گفته افشاری، این بیماری در مرد و زن یکسان بوده و از 70 سالگی احتمال بروز آن در افراد بسیار افزایش می‌یابد.

وی در خصوص احتمال بروز بیماری آلزایمر در سنین جوانی گفت: فراموشی ممکن است در این سنین به هر علتی رخ دهد، اما هنوز موردی از بیماری آلزایمر در سنین پایین گزارش نشده است.

افشاری ایجاد حالت توهم در افراد، شکاک شدن نسبت به دیگران، فراموش کردن اسم افراد و نیز محل قرارگیری وسایل را از جمله علائم اولیه این بیماری عنوان کرد.

به گفته این متخصص نورولوژی، در صورت تشخیص زودهنگام این بیماری می توان با درمان دارویی دو تا سه سال وضعیت فرد را به همان منوال حفظ کرد، اما درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد.

افشاری عوامل محیطی و نوع تغذیه را در ایجاد بیماری آلزایمر تاثیرگذار دانست و افزود: داشتن تغذیه مناسب و نیز فعالیتهای بدنی بیشتر می تواند تا حدودی در زمینه پیشگیری از این بیماری موثر باشد.

وی با بیان اینکه تاکنون علت مشخصی برای بروز این بیماری کشف نشده است، عوامل ژنتیکی و ارثی را در بروز آن بسیار دخیل دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha