سلامت نیوز : عضو هیئت مدیره انجمن آسم و آلرژی ایران گفت: با شروع فصل پاییز واکسن آنفلوانزا در داروخانه‌ها توزیع می‌شود و همه کودکانی که آسم یا آلرژی‌های تنفسی دارند باید حتماً واکسن آنفلوانزا را دریافت کنند.

مریم محلوجی‌راد در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: کودکانی که آسم کنترل شده دارند می‌توانند مثل بقیه کودکان ورزش کنند فقط نباید در هوای سرد ورزش کنند همچنین ورزش‌های سنگین را باید به تدریج انجام دهند.

عضو هیئت مدیره انجمن آسم و آلرژی ایران گفت: قبل از شروع مدرسه، آسم کودکان  باید کنترل شده باشد یعنی باید تحت نظر پزشک باشند و درمان‌های کنترل کننده بر روی آنها اعمال شده باشد.

فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمونولوژی بالینی تصریح کرد: کودکانی که علائمی مثل سرفه،خس‌خس یا تنگی نفس دارند و به تعداد دو بار یا بیشتر در طول هفته نیاز به اسپری سالبوتامول دارند؛ این مطلب نشان از عدم کنترل آسم آنهاست و باید به پزشک مراجعه کرده تا داروهایشان تغییر کند.

محلوجی‌راد افزود: کودکانی که آسم کنترل شده دارند می‌توانند مثل بقیه کودکان ورزش کنند فقط باید ملاحظاتی را رعایت کنند.

عضو هیئت مدیره انجمن آسم و آلرژی ایران ادامه داد: این دسته از کودکان نباید در هوای سرد ورزش کنند؛ همچنین قبل از انجام ورزش‌های سنگین ابتدا باید نرمش کنند و به تدریج ورزش سنگین را شروع کنند.

فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمونولوژی بالینی تصریح کرد: کودکانی که در طول ورزش علامت‌دار می‌شوند باید 20 دقیقه قبل از شروع ورزش دو پاف از اسپری سالبوتامول استفاده کنند.

وی به این دسته از کودکان توصیه کرد: در مواجهه با کودکانی که سرما خورده‌اند از ماسک استفاده کنند و دست خود را مرتب بشویند و سعی کنند در کنار کودکان بیمار و سرماخورده تردد نکنند.

عضو هیئت مدیره انجمن آسم و آلرژی ایران افزود: کودکانی که آسم‌شان کنترل شده است و در طول ورزش علامتی پیدا نمی‌کنند نیاز به اسپری قبل از ورزش ندارند.

محلوجی‌راد توضیح داد: بهتر است همه کودکان آسمی همواره یک اسپری سالبوتامول در کیف خود داشته باشند تا در صورت لزوم و بروز علائم بتوانند از آن استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha