یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۱
کد خبر: 83095
سلامت نیوز : رئیس مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلال احمرگفت: تنها واكسنی كه عربستان آن را برای زائران ضروری كرده مننژیت است و الزامی برای زدن واكسن آنفلوانزا وجود ندارد.

سید علی ریاض در گفتگو با مهر اعلام كرد: ۲۸۰ نفر از این كادر بهداشتی و درمانی، پزشكانی هستند كه به صورت شبانه روزی در هتل هایی كه زائران ایرانی ساكنند، خدمت می‌دهند كه خدمات مركز پزشكی در ایام حج تمتع از شكل درمانگاهی خارج و در دو بیمارستان و بیش از۲۰مطب و پنج پایگاه در میقات‌ها و مسیر مكه تا مدینه، ارائه می‌شود.

 دكتر ریاض با اشاره به ورود ویروس كرونا به عربستان گفت: این ویروس خطرناك نیست اما موجب نگرانی است و باید توجه داشت كه در ایام تشریق در مكه و مدینه نفوذ نكند و باید تدابیر لازم برای پیشگیری از آنها در نظر داشته باشیم.
 
وی با اشاره به شیوع گرمازدگی در بین زائران از آنها خواست تا بر اساس توصیه‌های قبلی به ویژه اگر بیماری زمینه ای همچون فشارخون یا دیابت یا بیماری قلبی دارند، اعمال خود را صبح‌ها تا قبل از ساعت ده انجام دهند و اعمال مستحبی را هم به بعد از ساعت پنج عصر موكول كنند. همچنین روشن كردن كولر و نوشیدن آب سرد بلافاصله پس از بازگشت از بیرون به هتل، مناسب نیست و شرایط را برای ابتلا به بیماری‌های عفونی مستعد می‌كند.
 
رئیس مركز پزشكی حج از زائران خواست تا برای انجام مناسك و اعمال، اضطراب یا عجله نداشته باشند و به خدا توكل كنند زیرا این استرس می‌تواند دستگاه ایمنی بدن آنها را ضعیف كند و آنها را در معرض ابتلا به بیماری‌ها قرار دهد. خوشبختانه امسال گزارشی از همه گیری بیماری عفونی ای در عربستان منتشر نشده اما رعایت توصیه‌های بهداشتی برای هر زائر ضروری است.
 
رییس مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: تنها واكسنی كه عربستان آن را برای زائران ضروری كرده، مننژیت است و الزامی برای زدن واكسن آنفلوانزا وجود ندارد. واكسن مننژیت از ده روز قبل از اعزام به همه زائران تزریق شده و كارتی در اختیار آنها قرار گرفته است كه در فرودگاه عربستان مسئولان فرودگاه آن را می‌بینند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha