میزان آلودگی آبهای زیر زمینی کشور که منبع آب شرب شهرها را تشکیل می دهد ، تا کنون مشخص نشده است.

میزان آلودگی آبهای شرب شهرها مشخص نیست

به گزارش سلامت نیوز سروش مدبری در گفتگو با مهر گفت: در ارتباط با آلودگی خاک و رودخانه های کشور مطالعات و بررسی هایی انجام شده است اما تا کنون آلودگی آبهای زیر زمینی که منبع آب شرب شهرها را تشکیل می شود و می تواند تهدید جدی برای سلامت مردم باشد ، مطالعاتی صورت نگرفته که بنا شده بررسی میزان آلودگی آبهای زیر زمینی نیز به صورت جدی پیگیری شود.

مدیرکل دفتر بررسی آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست افزود: بررسی آلوگی آبهای زیر زمینی در قالب پروژه ای جدید در سازمان حفاظت محیط زیست تعریف شده و مطالعات آن بزودی در سطح وسیع در کشور آغاز می شود.

مدبری تصریح کرد: آلودگی خاک و آبهای زیر زمینی پنهان است و در صورت بی توجهی نسبت به رفع آن ، می تواند خطر جدی برای مردم در مناطق ختلف کشور باشد.

وی خاطر نشان کرد: در مرحله اول 40 آبخانه که از میزان آلودگی آنها بی اطلاع هستیم در اولویت بررسی میزان آلودگی قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر بررسی آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست ، همچنین از اجرای طرح شناسایی دشت های آلوده در کشور خبر داد و افزود: بررسی آلودگی آبهای زیر زمینی به عنوان منبع آب شرب شهرها با توجه به حساسیت بالای آن در اولویت اجرای پروژه ها قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha