سلامت نیوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: با هماهنگی معاونت نظارت و برنامه‌ریزی ریاست جهموری بودجه‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران از امروز جدا می‌شوند و بودجه دانشگاه علوم پزشکی ایران به صورت جداگانه تخصیص پیدا می‌کند.

مسعود اعتمادیان در گفت وگو با فارس گفت: تا زمانی که بودجه مصوب داده نشود با همان اعتبارات موجود دانشگاه را اداره می‌کنیم و مشکلی در روند اداره دانشگاه علوم پزشکی ایران نداریم.

وی ادامه داد: بودجه دانشگاه علوم پزشکی ایران سریعاً پس از حکم داده شده انتزاع،به زودی داده می‌شود و اینکه چقدر بودجه نیاز است را سازمان مدیریت(معاونت نظارت و برنامه ریزی ریاست جمهوری) تعیین می کند که چه میزان برای سال تحصیلی جدید بدهند.

اعتمادیان گفت: وزارت بهداشت به همراه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کمیته ای تشکیل داده تا این بحث را بررسی کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: بودجه ای قرار نیست به صورت جداگانه بدهند بلکه در گذشته بودجه ای بین دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی بوده که امسال بین 3 دانشگاه تقسیم می شود.

وی تصریح کرد: میزان نیاز ما به بودجه بر اساس شاخص دانشجو،اعضای هیئت علمی و جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران تعیین می شود.

اعتمادیان گفت: اتفاق خاصی برای دانشجویان نخواهد افتاد فقط دانشگاه علوم پزشکی تهران دوسال دانشجوی اضافه دارد و دانشگاه ایران فضاهای اموزشی مورد نیاز را در اختیار این دانشگاه قرار می دهد.

وی در پاسخ به اینکه تا زمان تخصیص بودجه،از چه منابعی اعتبارات مورد نیاز تامین می شود،گفت: امروز بودجه های دانشگاهی جدا می شود و بودجه دانشگاه علوم پزشکی ایران به صورت جداگانه تامین خواهد شد. تا این لحظه هم از سبد اعتباری دانشگاه علوم پزشکی ایران که در دو دانشگاه شهید بهشتی و تهران بوده تغذیه می کردیم.

 پس از حکم انتزاع دانشگاه علوم پزشکی ایران از تهران در 18 فروردین امسال  26 شهریور نیز حکم انتزاع دانشگاه علوم پزشکی ایران از تهران به صورت رسمی در شورای عالی انقلاب فرهنگی صادر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha