سلامت نیوز : رییس سازمان نظام پرستاری از برگزاری جلسه‌ای با کمیسیون اجتماعی دولت با حضور معاون درمان وزارت بهداشت و جمعی از مسئولان بیمه‌ای کشور خبر داد و گفت: وزارت بهداشت موافقت ضمنی خود را جهت افزایش 10 درصدی سهم پرستاران در سرانه سلامت سال آینده اعلام کرده است.

محمد میرزابیگی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه علی‌رغم بی انگیزگی پرستاران به علت عدم اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری که شش سال از زمان تصویب آن می گذرد، این جامعه 70 درصدی نظام سلامت هنوز به آینده امیدوارند، عنوان کرد: یکی از راهکارهای اساسی اجرای این قانون در جلسه دو روز گذشته کمیسیون اجتماعی دولت مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: دولت دهم عزم خود را برای اجرای تعرفه‌های پرستاری بکار بسته بود، اما وزرای بهداشت قبل به خوبی با اجرای قانون همراه نشدند و با پیشنهادات سازمان نظام پرستاری برای اجرای قانون به شدت مخالفت کردند.

رییس سازمان نظام پرستاری با اشاره به اینکه دولت دکتر احمدی‌نژاد در اواخر دوره کاری خود نظرات نظام پرستاری را برای چگونگی اجرای قانون تعرفه‌گذاری بویژه تامین منابع آن جویا شد، گفت: هدفمند شدن سرانه سلامت به عنوان راهکاری برای تامین منابع لازم برای اجرای این قانون اعلام کردیم. هرکدام از خدمات تعریف شده در نظام سلامت چون دستمزد پزشکان و گروه‌های پزشکی، دارو و تجهیزات پزشکی و هتلینگ بیمارستانی سهمی در سرانه دارند.

میرزابیگی ادامه داد: البته این مرزبندی چندان شفاف نیست، به عنوان مثال خدمات پرستاری در دل خدمات هتلینگ گنجانده شده است. در واقع شش درصد از وزن مربوط به خدمات هتلینگ بیمارستانی در سرانه سلامت به خدمات پرستاری اختصاص داده شده است که آن هم مستقیما از منابع سرانه‌ای تامین نمی‌شود و از محل درآمدهای بیمارستان‌ها محاسبه می‌شود.

وی با بیان اینکه پیشنهاد تخصیص 10 درصد از سرانه سلامت به پرستاران در جلسه دو روز گذشته کمیسیون اجتماعی دولت طرح و موافقت ضمنی با آن برای بودجه سال آینده صورت پذیرفته است، گفت: وزیر بهداشت هم برای تحقق این امر تلاش می‌کند و این دغدغه را دارد که وضعیت پرستاران سامان یابد و قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری به اجرا در بیاید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha