سلامت نیوز : یک متخصص فیزیوتراپی گفت: دردهای لگنی مردان همیشه به علت پروستاتیت نیست و معمولا منشأ عضلانی دارد.

دکتر وحید صمدی در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: دردی که مردان در ناحیه لگن خود احساس کنند می‌تواند علل متفاوتی داشته باشد که یکی از آن‌ها ایجاد التهاب یا عفونت غده پروستات است که به آن پروستاتیت می‌گویند.

وی ادامه داد: هنگامی که این غده ملتهب و متورم می‌شود بیمار در نواحی کمر، لگن و اندام تناسلی خود دچار درد و ناراحتی می‌شود. همچنین مشکلاتی در دفع ادرار و برقراری رابطه جنسی بروز می‌نماید.

این متخصص فیزیوتراپی راه حل رفع این عارضه را با از بین بردن التهاب و عفونت غده پروستات دانست و افزود: معمولاً برای رفع این عفونت ها متخصصین اورولوژی داروهای ویژه ای را تجویز می‌کنند.

وی دراین رابطه افزود: گاهی اوقات درد ناحیه لگن، مزمن شده و بیمار چند ماه و حتی چند سال از این درد و ناراحتی رنج می‌برد که غالباً چنین درد مزمنی در شرایطی اتفاق می‌افتد که در آزمایشات به عمل آمده هیچ گونه التهاب یا عفونتی در غده پروستات دیده نمی‌شود.

دکتر صمدی با بیان این که علت اصلی درد و ناراحتی بیشتر این بیماران غده پروستات آنها نیست، اظهار کرد: امروزه اثبات شده است مردانی که مبتلا به این نوع درد و ناراحتی‌ در ماهیچه‌ها و یا عضلات کف لگن که حمایت کننده احشا و اندام‌های لگنی هستند دچار اختلال می‌شوند. هنگامی که در عضلات کف لگن اسپاسم یا گرفتگی ایجاد می‌شود درد و ناراحتی‌هایی به وجود می‌آید که بسیار شبیه علائم بیماران مبتلا به پروستاتیت است درصورتی که واقعاً چنین نیست.

وی با اشاره به معاینه دقیق در افرادی که مبتلا به مشکلات عضلات کف لگن هستند، گفت: این عضلات سفت‌تر از حالت طبیعی بوده و به لمس حساسند که معمولاً این سفتی‌ها به دلیل قرارگیری طولانی مدت در وضعیت‌های بدنی نامناسب، زمین خوردن، ضربه به ناحیه لگن و به هم ریختن مکانیک طبیعی ستون فقرات و لگن ایجاد می‌شوند.

به گفته وی، افسردگی و فشارهای روحی- روانی نیز در بروز اختلالات عضله لگن بسیار تاثیرگذارند.

این متخصص فیزیوتراپی با اشاره به این که علل شایع دردهای لگنی مزمن مردان با رفع درگیری‌های عضلات کف لگن در این بیماران برطرف می‌شود، عنوان کرد: به کمک روش‌های درمانی فیزیوتراپی مثل تکنیک‌های دستی خاص و تجویز تمرینات مناسب می‌توان تا حد زیادی عملکرد این عضلات را بهبود بخشید و علائم و ناراحتی‌های ناشی از این بیماری را کاهش داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha