سلامت نیوز : معاون طب سنتی وزارت بهداشت گفت: 77 درصد مردم آلمان، 75 درصد فرانسویان، 48 درصد مردم استرالیا و 42 درصد آمریكایی ها به نحوی از ظرفیتهای طب سنتی و گیاهان دارویی استفاده می كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر محمود خدادوست افزود: صرف نظر از اینكه استفاده از ظرفیت تایید شده و مبتنی بر شواهد طب سنتی و مكمل یك كار اخلاقی و به كار نگرفتن آن در تامین سلامت مردم كاری غیر اخلاقی است، ما باید این ظرفیت را درست بشناسیم و در خدمت سلامت مردم بكارگیریم البته پرهیز از افراط و تفریط همیشه مورد تایید است.

وی، استفاده از همه ظرفیت ها و دانش های موجود را برای تامین سلامت مردم ضروری خواند و افزود: صرف اینكه به دانش جدید مسلط باشیم ولی به  دلیل عدم اگاهی و یا اعتقاد به ظرفیتهای موجود در سایر علوم و رشته ها، نمی توانیم ادعا كنیم ضمانتمان را در رابطه با بیمار درست انجام داده ایم و قطعا از نظر اخلاقی مسئول خواهیم بود.

خدادوست تاكید كرد: استفاده از ظرفیت طب سنتی ایران به معنی واپس گرایی، تحجر گرایی و بازگشت به هزاران سال قبل نیست بلكه به این معنا است كه ما این دانش را در عرصه آزمون با استفاده از ظرفیت های طب نوین در حوزه دانشگاه بسنجیم و هر آنچه را كه برای تامین سلامت مردم مفید است وارد نظام سلامت كنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha