سلامت نیوز : کارشناس ارشد هواشناسی با اشاره به شدت گرفتن بارش‌ها در روزهای پایانی هفته جاری در سواحل شمالی و بارش باران در ارتفاعات پایتخت، گفت: دمای هوا در کل کشور طی هفته جاری ۳ تا ۵ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

محمد اصغری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: تا پایان هفته جاری در سواحل شمالی و شمال غرب کشور بارندگی‌ها همراه با وزش باد ادامه خواهد داشت.

این کارشناس هواشناسی افزود: بارندگی‌ها در گیلان، غرب مازندارن،‌ آذربایجان غربی و شرقی از شدت بالایی برخوردار خواهد بود به حدی که می‌تواند با آبگرفتگی معابر عمومی همراه باشد.

وی با اعلام اینکه طی روز سه شنبه از شدت بارش‌ها در مناطق مزبور کاسته می‌شود، ابراز داشت: این در حالی است که طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بارندگی‌ها در سواحل شمالی و شمال شرق کشور تشدید می‌شود.

اصغری در ادامه از کاهش محسوس دما طی روزهای آتی در مناطق مختلف کشور خبر داد و گفت:‌ از چهارشنبه تا جمعه به طور میانگین شاهد کاهش 5 تا 10 درجه‌ای دمای هوا در سواحل شمالی کشور خواهیم بود، ضمن آنکه سایر مناطق کشور نیز کاهش3 تا 5 درجه‌ای دمای هوا را تجربه خواهند کرد.

به گفته وی، طی روزهای آتی خلیج فارس مواج خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی وزش باد را پدیده غالب در اکثر مناطق کشور عنوان کرد و بیان داشت: طی روزهای آتی شاهد وزش باد با سرعت قابل توجه در استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان و بوشهر خواهیم بود به طوری که با غبار‌آلود شدن هوا و کاهش کیفیت دید افقی همراه خواهد بود.

اصغری ادامه داد: شرایط فوق برای استان‌های تهران، قم، مرکزی، اصفهان، کرمان، سمنان و یزد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، سرعت وزش باد چهارشنبه هفته جاری به شکلی خواهد بود که می‌توان گفت پایتخت نشینان طی این روز فصل پاییز را خود تجربه خواهند کرد.

وی یادآور شد: سرعت وزش باد به حدی خواهد بود که بروز خسارت در تأسیسات دور از انتظار نخواهد بود.

این کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: تا پایان هفته بارش باران در ارتفاعات پایتخت، زنجان، قزوین، سمنان، خراسان شمالی دور از انتظار نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha