سلامت نیوز : وزیر بهداشت گفت: امیدواریم در این دوره جدید مدیریت انتقال خون تأکید بیشتری روی صنعت پلاسما، استقلال بیشتر این سازمان و تعرفه‌گذاری فرآورده‌های خونی انجام شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی بعدازظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رؤسای سازمان انتقال خون که در ساختمان انتقال خون تهران برگزار شد، اظهار داشت: واقعاً هیچ خدمتی بهتر از کاهش وابستگی کشور به خارج مرزها نیست البته در دنیای امروز بیشتر از فکر و سرمایه خود استفاده می‌کنند.

وی اظهار امیدواری کرد تا مدیریت جدید سازمان انتقال خون در صنعت پلاسما، استقلال بیشتر سازمان و تعرفه‌گذاری فرآورده‌های خونی موفق عمل کند.

وزیر بهداشت مشکل نیروی انسانی را از جمله مشکلات سازمان انتقال خون برشمرد و افزود: به دلیل مشکلات بودجه‌ای در سال جاری شرمنده‌ایم ولی به نظر می‌رسد این وضعیت تا سال آینده بهبود یابد و در سال 93 تأمین نیروی انسانی سازمان انتقال خون را در بودجه لحاظ خواهیم کرد.

در ادامه این برنامه، وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران در پاسخ به اینکه برخی بیمارستان‌های خصوصی خونی که سازمان انتقال خون رایگان در اختیار آنها قرار می‌دهد را می‌فروشند، گفت: اگر بیمارستان هزینه خاصی برای تأمین خون ندهد اجازه ندارد این کار را بکند و همین جا از رئیس جدید انتقال خون می‌خواهم که موضوع را پیگیری کند چرا که سازمان انتقال خون اکنون بابت خون و فرآورده‌های خونی از مردم هزینه‌ای نمی‌گیرد.

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به اینکه نظر شما در مورد مشارکت هلال‌احمر برای ساخت پالایشگاه خون چیست، گفت: نظر ما این است که برای راه‌اندازی پالایشگاه خون، هلال‌احمر یا چند شرکت دیگر بیایند و مشارکت کنند چرا که علاقه‌مند به واگذاری تصدی‌گری‌هایمان هستیم و اگر این اتفاق بیفتد به نفع وزارت بهداشت است.

وی در مورد خروج کیسه‌های خون از گمرک نیز گفت: تا جایی که بنده اطلاع دارم رئیس سازمان انتقال خون پیگیر موضوع هستند و نهایتاً تا دو، سه هفته آینده کیسه‌های خون از گمرک خارج می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha