سلامت نیوز : معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: 145 بیمارستان با ظرفیت ۲۴ هزار تخت در حال ساخت است که به مجموع بیمارستان‌های کشور افزوده می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ محمد جعفر علیزاده در حاشیه بازدید از روند ساخت بیمارستان امام رضا (ع) شهر مامونیه مرکز شهرستان زرندیه اظهار کرد: ساخت این تعداد بیمارستان جدید در کشور یک رکورد جالب توجه و بی‌سابقه در بیمارستان سازی کشور است.

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون ۳۳ بیمارستان در سطح کشور احداث شده است، افزود: این وزارتخانه تنها مسئول ساخت بیمارستان‌ها است و تجهیز آن مربوط به وزارت بهداشت و درمان است.

علیزاده با بیان اینکه پیش‌بینی می شود در سال جاری ۲۰ پروژه بیمارستانی در کشور با 2000 تخت تکمیل و تحویل شود، اضافه کرد: در استان مرکزی نیز سه بیمارستان در شهرهای خمین با ۱۳۰ تخت، خنداب ۲۵ تخت و مامونیه با ۳۵ تخت در حال ساخت است.

ریس سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 28 درصدی بیمارستان زرندیه گفت: بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان زرندیه نیز در زمینی به مساحت ۲۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع با زیربنای 3300 مترمربع در حال ساخت است.

وی از اختصاص ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این بیمارستان در سال جاری خبر داد و افزود: از این مبلغ تاکنون ۳۰ درصد آن اختصاص یافته است و پیش بینی می‌شود که با تخصیص کامل اعتبار، این بیمارستان سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد.

علیزاده خاطرنشان کرد: بیمارستان ۳۵ تختخوابی امام رضا(ع) شهر مامونیه از توابع شهرستان زرندیه با هدف ارائه انواع خدمات بهداشتی درمانی، با پیش‌بینی بخش هایی همچون اورژانس، درمانگاه، آزمایشگاه، مراقبت های ویژه، رادیولوژی، زایمان، کودکان، دو اتاق عمل و ... در حال ساخت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha