سلامت نیوز : رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، اقدام وزارت بهداشت در راستای بازگشت قیمت داروهای خاص به نرخ سال 91 را تنها مشمول 10 درصد داروها دانست و گفت: اقشار ضعیف جامعه برای تهیه 90 درصد داروهای عمومی هم تحت فشار هستند.

دکتر ایرج خسرونیا در گفتگو با مهر اظهارداشت: اقدام وزارت بهداشت در بازگشت قیمت داروهای بیماران خاص و صعب العلاج تنها مشمول 10 درصد داروهای مصرفی در کشور می شود. در حالی که اقشار ضعیف جامعه برای تهیه همان 90 درصد داروهای عمومی نیز مشکل مالی دارند و توان پرداخت پول دارو را ندارند.

عضو هیئت مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ، خواستار اختصاص ارزانترین ارز برای واردات دارو شد و گفت: دارو باید مثل مایحتاج اولیه مردم، مشمول ارز مرجع شود.

خسرونیا تاکید کرد: برنامه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو برای بازگشت قیمت داروهای خاص، به تنهایی نمی تواند مشکلات بازار دارویی را حل کند.

وی در ارتباط با تبلیغ داروها توسط برخی از پزشکان، نیز گفت: اصولا تبلیغ کردن دارو کار اشتباهی است و قطع به یقین بدانید، دارویی که تبلیغ می شود احتمالا مشکلاتش بیشتر از سایر داروهاست که تبلیغ نمی شوند.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران ضمن مخالفت با تبلیغات تلویزیونی، ماهواره ای و...، افزود: البته برای برخی داروها جای مانور خیلی کم است. مثل داروهای ضد سرطان و... که پزشک لازم می بیند بهترین نوع دارو را برای بیمارش تجویز کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha