سلامت نیوز : معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو طی حکمی اعضای کمیته نظارت بر حسن اجرای تفاهمنامه دارویی بین وزارتخانه های بهداشت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی را منصوب کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر رسول دیناروند در این حکم اعضای کمیته را موظف به سرکشی به داروخانه هایی که داروهای بیماران خاص و صعب العلاج را عرضه می کنند و رسیدگی به شکایات دریافتی کرده است.

اسامی اعضای کمیته

دکتر شهابی مجد معاون پشتیبانی سازمان

دکتر پیرصالحی مدیرکل نظارت بر دارو

دکتر سلیمانجاهی مشاور سازمان

دکتر رضوی افضل مشاور سازمان

دکتر غلامی سرپرست داروخانه های دانشکده داروسازی تهران

دکتر عبداللهی اصل عضو شورای برنامه ریزی دارو

دکتر پرویزی مدیرکل دفتر ریاست سازمان و روابط عمومی

در بخشی از متن حکم رئیس سازمان غذا و دارو خطاب به اعضای کمیته، آمده است: با توجه به تفاهمنامه امضا شده بین وزارتین بهداشت و کار، تعاون و رفاه اجتماعی مبنی بر جبران هزینه مربوط به افزایش قیمت داروهای بیماران خاص و صعب العلاج و لزوم اجرای مفاد تفاهم نامه از تاریخ 1/7/92، بدینوسیله جنابعالی به موجب این حکم بعنوان عضو کمیته نظارت بر حسن اجرای تفاهمنامه مذکور منصوب میگردید. اعضای کمیته ضمن سرکشی به داروخانه هایی که داروهای بیماران خاص و صعب العلاج را عرضه می نمایند، شکایات دریافتی در این باره را نیز رسیدگی نموده و در جلسات مستمری که در حضور اینجانب تشکیل می شود زمینه های حل مشکلات را فراهم می نمایند.

بر اساس تفاهمنامه ای که بین وزارت بهداشت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد شده و به امضای دو وزیر رسیده است، سازمان بیمه تامین اجتماعی موظف است تمامی هزینه های درمان بیماران خاص را تقبل کرده و قیمت داروهای این بیماران نیز با پرداخت مابه التفاوت افزایش قیمتها توسط بیمه برای بیماران، به قیمت ابتدای سال 91 بر می گردد.

پیش از این بیمه تامین اجتماعی فقط 60 درصد هزینه های درمان بیماران خاص را می پرداخت که با این تفاهمنامه پوشش درمانی این بیماران توسط بیمه 100 درصد می شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha