سلامت نیوز : سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلام با اشاره به ارائه گزارش معاونت وزارت بهداشت در جلسه عصر امروز (سه‌شنبه) این کمیسیون، گفت که تاکنون 174 مورد وبا در 10 استان کشور مشاهده شده و پنج نفر در همین رابطه جان‌شان را از دست دادند.

محمدحسین قربانی در گفت‌وگو با (ایسنا)، اظهار کرد: معاون بهداشت وزارت بهداشت در جلسه امروز کمیسیون گزارشی از شیوع وبا در کشور به نمایندگان ارائه کردند که بر اساس این گزارش 174 مورد وبا در 10 استان کشور مشاهده شده است.

وی با اشاره به فوت شدن پنج نفر در اثر بیماری وبا، افزود: علت شیوع این بیماری اپیدمی آن در افغانستان و پاکستان و همچنین ورود روزانه پنج هزار نفر کارگر افغانی به کشور است که به دلیل عدم رعایت بهداشت عامل اصلی شیوع وبا در کشور بودند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه همچنین از بررسی وضعیت آلودگی هوای کلان‌شهرها در جلسه کمیسیون بهداشت خبر داد و گفت: در جلسه عصر امروز با توجه به فرا رسیدن مهر ماه و پاییز موضوع آلودگی هوا با حضور مسئولانی از دبیرخانه کلان‌شهرها، استانداری، شهرداری تهران، وزارت بهداشت، وزارت صنعت و سازمان محیط زیست مورد بحث و بررسی قرار گرفت و گزارش‌هایی در این باره ارائه شد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت یادآور شد: قرار است دستگاه‌های مربوطه ظرف پانزده روز آینده گزارش کامل، جامع و مکتوبی از عملکرد خودشان برای مقابله با آلودگی هوا و روند کار به مجلس ارائه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha