سلامت نیوز : عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی از تشکیل فراکسیون نجات دریاچه هامون خبر داد.

کمال پیر موذن در گفت و گو با پانا گفت: تشکیل این فراکسیون در راستای حل مشکلات دریاچه هامون در دستور کار بود که اعضای هیات رئیسه آن روز گذشته انتخاب شد.

عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قرار است که این فراکسیون با حضور نمایندگان استان سیتان و بلوچستان شروع به کار کند.

وی خاطرنشان کرد: با رای اعضا سید باقر حسینی به عنوان رئیس فراکسیون، محمد تقی توکلی نایب رئیس اول، سجادی نایب رئیس دوم، حلیمه عالی دبیر اول، مراد هاشم زهی دبیر دوم و میر مرادزهی به عنوان سخنگوی فراکسیون انتخاب شدند.

بر این اساس، سید باقر حسینی رئیس فراکسیون مرزنشینان مجلس شورای اسلامی نیز ضمن اشاره به این که دریاچه  هامون نزدیک به 15 سال است با مشکلاتی مواجه بوده که مورد توجه و رسیدگی مسئولان قرار نگرفته و شن‌های روان حاصل از خشک شدن این دریاچه می‌تواند خطر مدفون شدن بسیاری از روستاهای مرزی را به دنبال داشته باشد از تشکیل فراکسیون نجات دریاچه هامون خبر داده بود.
سید باقرحسینی با اشاره به شیوع آسم و بیماری‌های تنفسی در روستاهای این منطقه خطر خشک شدن این دریاچه را جدی  و بررسی راه‌‌های آبرسانی به دریاچه هامون را از اولویت‌های مورد بررسی در فراکسیون اعلام کرد.

وی در خصوص خطر خشک شدن دریاچه هامون، ادامه داد: ماسه بادی‌های منتشر شده بر اثر خشک شدن دریاچه هامون خطری به مراتب بیشتر از وبا دارد، واقعیت آن است که بر اثر این موضوع مردم اطراف دریاچه دچار مرگ تدریجی شده‌اند که در این رابطه هر چه هشدار دادیم فایده‌ای نداشت.

حسینی در مقایسه مشکل دریاچه ارومیه با دریاچه هامون، گفت: مشکل هامون بسیار حادتر از ارومیه است زیرا اولویت امنیتی دارد و از طرف دیگر برای حل مشکل دریاچه ارومیه راهکارهای مختلفی هست اما برای هامون گزینه‌های کمتری در دسترس است، تمام این بی‌توجهی‌ها در حالی اتفاق می‌افتد که مقام معظم رهبری از استان سیستان و بلوچستان با عنوان تنگه احد یاد کرده‌اند و مسئولان باید درک درستی از این موضوع پیدا کنند، چرا که این تفسیر خبر از ویژگی‌های خاص این استان می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha