چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۶
کد خبر: 83266
سلامت نیوز : رئیس کل سازمان نظام پرستاری درخصوص کمبود کادر پرستار در بیمارستان های کشور گفت: در حال حاضر به ازای هر تخت بیمارستان نیم نفر نیروی پرستاری داریم.

غضنفر میرزابیگی در گفت و گو با پانا، با اشاره به مشکل کمبود نیروی پرستار در مجموعه درمانی کشور اظهار داشت: در کل باید به ازای هر تخت بیمارستانی دو نفر کادر درمانی وجود داشته باشد که هم اکنون به ازای هر تخت بیمارستانی ما 1.8 نفر نسبت به استاندارد نیرو کم داریم و این تفاوت حدود 8 سالی است که به عنوان یکی از اصلی ترین مشکلات وزارت بهداشت محسوب می شود.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه هم اکنون به ازای هر تخت بیمارستانی 1.8 نفر در هر 24 ساعت کمبود داریم، خاطرنشان کرد: متاسفانه در کشور سال هاست که کمبود درمانی از جمله پرستار، بهیار و کارشناس هوشبری داریم. در حال حاضر به ازای هر تخت بیمارستانی 0.4 تا 0.5 نفر در هر 24 ساعت شبانه روز پرستار داریم که با توجه به وضعیت بیمارستان های می بایست دو و سه برابر این وضعیت نیرو داشته باشیم.
وی تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که کمبود کادر پرستاری جبران شود. منتهی می بایست ظرفیت دانشگاه های علوم پزشکی و نحوه ورودی و خروجی دانشجویان این دانشگاه ها تعریف شود و پس از آن تصمیمات اتخاذ شود.
میرزابیگی ضمن ابراز امیدواری از اینکه طی دو سال آینده اتفاقات خوبی در زمینه موضوعات پرستاران اتفاق خواهد افتاد، یادآور شد: کمبود کادر پرستاری یکی از مواردی است که باید مورد توجه مسئولان مربوطه قرار بگیرد.
میرزابیگی با بیان اینکه سلامت نعمتی همگانی است نه تجاری و همه ارگان ها باید در جهت ارائه آن بکوشند، تصریح کرد: قانون ارتقا بهره وری مشکلات ناشی از کمبود پرستاران را بررسی کرده است و با جذب بیشتر پرستاران می توانیم شاهد ارائه خدمات بهتر در حوزه سلامت باشیم.
به گفته رئیس کل سازمان نظام پرستاری ایران برای رسیدن به وضعیت مطلوب و استاندارد می‌بایست تا پایان برنامه پنجم توسعه حداقل 5/1 نفر پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بین 100 تا 110 هزار نفر پرستار در مراکز بهداشتی و درمانی کشور مشغول فعالیت هستند که می بایست این تعداد تا پایان برنامه پنجم حداقل 5/2 برابر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha