چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۷
کد خبر: 83276
سلامت نیوز : سرپرست بخش درمان ناباروری بیمارستان خاتم الانبیا تهران از فراهم شدن زمینه درمان رایگان مشکلات ناباروری جانبازان و خانواده فرهنگیان سراسر کشور در این بیمارستان خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محمدرضا نوروزی فوق تخصص جراحی کلیه ،مجاری ادرار و ناباروری با اعلام این خبر گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، از این پس تمام خدمات تخصصی و فوق تخصصی مربوط به درمان انواع ناباروری های جانبازان و فرهنگیان کشور در این بیمارستان به صورت رایگان ارائه می شود.

نایب رئیس اسبق شورای عالی نظام پزشکی کشور تصریح کرد: به طور قطع یکی از معضلات اصلی زندگی جانبازان و خانواده شهدا،اختلال در ناباروری و ناتوانی جنسی است. به همین دلیل کمک به حل این مشکلات از وظایف ارائه کنندگان خدمات به جانبازان و خانواده شهداست.

نوروزی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد ناباروری یکی از مشکلات شایع جوامع بشری است.به همین خاطربیش از15 درصد زوج های جوان هر جامعه که با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنند را به شدت مظطرب و  نگران کرده است.

مدیرعامل صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشکی کشور افزود: مشکلات ناباروری دربیمارانی که به علل خاص مانند آسیب های ناشی از جنگ دچار آسیب های  دستگاه عصبی،نخاعی ،مغزی،موج انفجار و آسیب به نواحی دستگاه تناسلی مختلف شده‌اند به وفور رخ می‌دهد .به همین خاطر اختلال در عملکرد جنسی و به دنبال آن اختلال درباروری رخ می‌دهد.

به گفته وی برای باروری طبیعی ،یک رابطه جنسی منظم وکامل به گونه‌ای که موجب انتقال نطفه مرد به رحم زن وبدنبال آن لقاح اسپرم و تخمک شود ضروری است.اما متأسفانه اکثر آسیب دیدگان جنگ تحمیلی که دچار اختلال دریکی از این مسیرها شده اند با عارضه ناتوانی جنسی و به دنبال آن ناباروری مواجه شده‌اند که در برخی مواقع کانون گرم زندگی آنها را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

نوروزی تصریح کرد: آسیبهای سطوح مختلف نخاع با اختلال در عملکرد عصب دستگاه تناسلی و اثرات بمبهای شیمیایی نیز موجب اختلال در نعوظ و ناباروری می شود. همچنین آسیب دیدگان ناشی از موج های انفجار و ترکش ها که دچار اختلال مغزی یا افسردگی شده اند نیز گرفتار اختلال عملکرد جنسی از نوع روحی و روانی می‌شوند.

سرپرست بخش درمان ناباروری بیمارستان خاتم الانبیا تهران افزود: در حال حاضر این مرکز بسیار پیشرفته با استفاده از آخرین روش ها و تجهیزات پیشرفته درمانی موجود در جهان خدمات تشخیص و درمان ناباروری از جمله اهدای تخمک ،جنین و در موارد ضروری به منظور جلوگیری از بیماری های ژنتیک تشخیص سلامت قبل از تولد را مورد توجه قرارداده و تمام این خدمات را با بهترین شرایط و با حمایت بیمه‌ای به جانبازان عزیز و خانواده شهدا ارائه می دهد.

به گفته وی برخی گروههای دیگر از جمله فرهنگیان نیز با استفاده از بیمه طلایی امکان استفاده از خدمات فوق تخصصی و پیشرفته این مرکز را دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha