چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۰
کد خبر: 83281

سلامت نیوز : فرمانده نیروی انتظامی از افزایش 30 درصدی میزان کشف موادمخدر در شش ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در این باره گفت: افزایش میزان کشف موادمخدر در این مدت نتیجه نظارت بیشتر ماموران نیروی انتظامی بر مرزهای کشور به ویژه مرزهای آبی و همکاری پلیس ایران با پلیس کشورهای همسایه برای پیگیری پرونده‌های مشترک در این زمینه است.

وی اظهارکرد: این افزایش کشف به دلیل نظارت بیشتر ماموران نیروی انتظامی بر عملکرد فروشندگان موادمخدر و توزیع‌کنندگان آن صورت گرفته است.

فرمانده ناجا خاطر نشان کرد: عملکرد مناسب نیروی انتظامی در این باره باعث گران‌شدن انواع موادمخدر وارداتی به کشور شده است.

احمدی‌مقدم ادامه‌داد: در شش ماه امسال میزان وقوع جرایم خشن از جمله سرقت نیز به طرز مشهودی کاهش یافته است.

وی کاهش قیمت کالا، کاهش تورم و توقف روند گرانی را از دلایل کاهش میزان سرقت در این مدت دانست.

فرمانده ناجا ادامه‌داد: در طول این مدت میزان وقوع جرایم خشن از جمله قتل، سرقت‌مسلحانه و گروگانگیری نیز در کشور به نسبت مدت مشابه کاهش داشته است.

احمدی‌مقدم از کاهش 11 درصدی میزان مرگ و میر در حوادث جاده‌ای کشور در شش ماه نخست امسال خبر داد و گفت:‌ تعداد فوتی‌های حوادث رانندگی در دو فصل اول امسال یک هزار تن به نسبت مدت مشابه در سال 91 کاهش یافته است.

وی با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی در استان البرز، گفت: با افزایش اقدامات پیشگیرانه و امنیتی در استان البرز، شاهد بهبود روند امنیت و ایجاد آرامش برای شهروندان این استان بوده‌ایم.

فرمانده ناجا ادامه داد: استان البرز به دلیل موقعیت ویژه خود از جمله قرار دادن پنج محور مواصلاتی در دل خود نیازمند تمرکز بیشتر ماموران نیروی انتظامی برای تامین امنیت هر چه بیشتر شهروندان این استان است.

به گزارش ایسنا، احمدی‌مقدم با اشاره به وجود برخی محدودیت‌ها در دفاتر پلیس +10، گفت: متاسفانه هنوز امکانات، تجهیزات و نیروی لازم برای انجام برخی خدمات از جمله تعیین اصالت خودرو و شخص برای صدور گواهینامه و گذرنامه وجود ندارد که امیدواریم با تامین این موارد، ضرورت حضور مردم در مراکز پلیس کاهش یابد.

فرمانده ناجا درباره نظارت پلیس در زمینه جلوگیری از شیوع برخی بیماری‌ها از مرزهای کشور، گفت: با توجه به افزایش میزان مسافرت‌ها و همچنین عبور و مرور زائران از مرزها، طبیعی است که برخی امراض به کشور وارد شود.

وی ادامه‌داد: وزارت بهداشت نظارت اصلی در زمینه تامین سلامت عمومی مردم را بر عهده دارد و نیروی انتظامی نیز آمادگی هر گونه همکاری در مورد ایجاد قرنطینه و جابجایی بیماران احتمالی را به عهده خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha