چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷
کد خبر: 83294

سلامت نیوز : معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای رسیدن به اهداف مدنظر در حوزه بهداشت باید به کمبودها توجه ویژه داشت و مشکل اصلی حوزه سلامت، تأمین اعتبار است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر امامی‌ رضوی که در جلسه شورای اداری زابل سخن می‌گفت، اظهار داشت: 25 درصد از تأمین ارتقای سلامت مردم در یک جامعه برعهده کارکنان وزارت بهداشت است و 75 درصد باقیمانده برعهده سایر ارگان‌هاست و خوشحالیم از این بابت که در شوراهای اداری کارگروه سلامت تشکیل می‌شود که خود این موضوع نشان‌دهنده اهمیت بحث سلامت برای مسئولین است.

وی ادامه داد: برای ارتقای بحث سلامت باید تلاشها مضاعف گردد و مطالعات نشان داده که سرمایه گذاری در بخش سلامت توأم با ارزش افزوده است یعنی به ازای هر یک ریال سرمایه گذاری در این بخش 40 ریال ارزش افزوده ایجاد خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه امر اعتدال و شایسته سالاری و تکریم ارباب رجوع باید جدی گرفته شود، اظهار داشت: اگر بخواهیم نظامی پویا داشته باشیم باید به منابع انسانی توجه ویژه کنیم، زیرا یک بخش از نیاز منابع انسانی ما نیازهای مالی است اما نیاز دیگر افراد بهره گیری از توان و شایستگی آنهاست.

معاون درمان وزیر بهداشت افزود: دانشگاه علوم پزشکی زابل نیاز به نیروهای دانشمند دارد که با ادامه تحصیل نیروها بالنده‌تر خواهد شد.

دکتر امامی رضوی افزود: باید از نیروهای موجود بهترین استفاده انجام شود.

وی اضافه کرد: مردم ولی نعمتان ما هستند و باید هرچه می توانیم برای بهبود سطح سلامت آنها تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: منطقه سیستان جز اولویتهای ماست و در هر حوزه ای که هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی زابل و یا رئیس دانشگاه تشخیص بدهد ما آمادگی داریم کمک کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha