سلامت نیوز : یک متخصص اطفال با اشاره به برخی بیماری‌ها همچون آلرژی التهابی بینی که علامت مشابهی با سرماخوردگی دارد، گفت: با تغییر فصل، برخی افراد به این بیماری مبتلا می‌شوند و توجه و دقت هنگام تشخیص در تمایز بخشیدن میان آن و سرماخوردگی و در نتیجه تجویز درمان صحیح ضرورت دارد.

دکتر وحید قبادی ‌دانا در گفت وگو با ایسنا ، با بیان اینکه سرماخوردگی یک عفونت ویروسی است، اظهار کرد: علایم غالب این بیماری گرفتگی و آبریزش بینی است. کودکان به طور متوسط بین شش تا هشت بار در سال دچار این بیماری می‌شوند اما باید توجه داشت 10 تا 15 درصد آنها نیز حداقل 12 بار در سال سرما می‌خورند.

وی با اشاره به اینکه کودکانی که در مهد کودک نگهداری می‌شوند یا به مدرسه می‌روند بیشتر به سرماخوردگی مبتلا می شوند، خاطرنشان کرد: علت ابتلای مکرر به سرماخوردگی مواجه مداوم با ویروس‌های عامل این بیماری است. هر کودکی که دچار این بیماری می‌شود، ویروس آن را 1 تا 3 روز گذشته از فرد دیگری که مبتلا بوده، دریافت کرده است. این سرماخوردگی معمولا یک هفته طول می‌کشد اما در 10 درصد کودکان مدت بیماری ممکن است تا 2 هفته به طول بیانجامد.

علایم آلرژی التهابی بینی و سرماخوردگی مشابه است

دکتر قبادی دانا اظهار داشت: برخی بیماری‌ها هستند که علامت‌های مشابهی با سرماخوردگی دارند، به طوری که ممکن است به همین دلیل با یکدیگر اشتباه گرفته شوند. آلرژی التهاب بینی است که شایع‌ترین علایم آن خارش، آبریزش و گرفتگی بینی به همراه قرمزی چشم‌ها یکی از همین بیماری‌ها به شمار می رود که توجه و دقت در تشخیص می‌تواند آن را از سرماخوردگی متمایز کند و در بکارگیری راه درمانی مناسب موثر واقع شود.

این متخصص اطفال در پایان با اشاره به اینکه برخی افراد با تغییر فصل به آلرژی التهابی فصلی دچار می شوند، یادآور شد: مواد آلرژن علف‌های هرز در انتهای فصل تابستان، گرده درختان در فصل بهار و مواد حساسیت زای چمن از جمله موارد حساسی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha