سلامت نیوز : رییس کنگره جهانی متخصصان اعصاب در مراسم افتتاحیه یک کنفرانس مطبوعاتی در وین اظهار داشت: بیماری‌های مغز و اعصاب و مشکلات ناشی از این بیماری‌ها، بار سنگینی را بر دوش افراد مبتلا، خانواده‌های آنها و جوامع تحمیل می‌کنند و این اختلالات هر سال نیز تعداد قابل توجهی قربانی می‌گیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ «ادوارد آئوف»، رییس کنگره جهانی متخصصان اعصاب در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: بین 4.5 تا 11 درصد از کل بار ناشی از بیماری‌ها بر جامعه انسانی مربوط به بیماری‌های اعصاب است. همچنین از هر 100 مورد مرگ و میر 12 مورد ناشی از بیماری‌های اعصاب است.

«ورنر پوئو»، رییس کلینیک نورولوژی در دانشگاه پزشکی «اینسبروک» در اتریش نیز در این رابطه خاطر نشان ساخت: حدود 30 درصد از کل بیماری‌ها را امراض مغزی تشکیل می‌دهند.

وی افزود: همچنین در سال 2010 میلادی 35.6 میلیون نفر در سراسر جهان به بیماری زوال عقل مبتلا شدند و پیش‌بینی می‌شود که تعداد مبتلایان به این اختلال تا سال 2030 میلادی تا 100 میلیون نفر افزایش یابد.

همچنین احتمال می‌رود که تعداد مبتلایان به دیگر بیماری‌های مغز و اعصاب از قبیل پارکینسون در این بازه زمانی به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

ورنر پوئو افزود: مشکلی که در مورد بیماری‌های مغز و اعصاب وجود دارد این است که تشخیص بیماری به موقع انجام نمی‌شود و اغلب با شروع علائم آن تشخیص داده نمی‌شود.

کنگره جهانی پزشکان اعصاب با حضور 8000 متخصص از 127 کشور جهان برگزار شده و تا روز پنجشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha