سلامت نیوز : دبیر انجمن تالاسمی ایران گفت: بیماران تالاسمی نزدیک به ۳ ماه است نتوانسته‌اند داروی خوراکی تهیه کنند. داروی تزریقی دسفرال هم رایگان ‌شده اما عملاً از ۳ ماه پیش این دارو هم نایاب شد.

محمدرضا مشهدی در گفت و گو با فارس گفت: اکثر داروهای مصرفی بیماران تالاسمی داروهای یارانه‌ای است و به جز داروی خوراکی ایکس جید سایر داروها رایگان به دست بیماران می‌رسید و باید مابه‌التفاوت را بیماران پرداخت می کردند.

وی ادامه داد: پرداخت مابه‌التفاوت این دارو همچنان ادامه دارد اما مشکل اصلی ما یارانه نیست بلکه کمبود دارو است.

دبیر انجمن تالاسمی ایران گفت: در حال حاضر دارو را به میزان نیاز بیماران نمی‌دهند و بحث پول آن نیست که کم شده است چرا که وقتی دارو نیست پاسخی نداریم که به بیماران بدهیم.

مشهدی تصریح کرد: بیماران تالاسمی نزدیک به 3 ماه است که نتوانسته‌اند داروی خوراکی را تهیه کنند و با اینکه مابه‌التفاوت هزینه آن را بیماران باید بدهند و برای هر قرص 2500 تومان پرداخت می‌کنند و در روز باید 10 هزار و 500 تومان هزینه کنند اما با این وجود این دارو در دسترس بیماران قرار ندارد.

وی افزود: داروی تزریقی دسفرال هم که به صورت رایگان توزیع می‌شود یا بیمار در ماه نتوانسته آن را خریداری کند و در دسترس نبوده یا به میزان نیاز دارو را تدارک نداده‌اند.

دبیر انجمن تالاسمی ایران گفت: بیمار تالاسمی که در ماه نیاز به 100 ویال داروی دسفرال دارد فقط توانسته 50 ویال آن را تهیه کند که این مسئله صدمات جبران ناپذیری را برای بیماران در پی خواهد داشت.

مشهدی افزود: جلسه‌ای را با رئیس سازمان غذا و دارو تشکیل دادیم و آنها را در جریان مشکلات بیماران قرار دادیم. قولهای مساعدی داده‌اند که امیدواریم عملی شود.

وی با بیان اینکه نبود مدیریت صحیح در گذشته باعث این کمبودها اعلام شده ادامه داد: با بررسی‌های انجام شده مشخص شده پرداختی به شرکتهای دارویی انجام نشده و شرکتها هم نتوانسته‌اند دارو را وارد کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha