سلامت نیوز : فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان گفت: توجه معلم به یک شاگرد دیگر یا حسی مبنی بر اینکه معلم دانش آموزی را بیشتر دوست دارد، از جمله احساساتی است که کودکانی که اعتماد به نفس پائین دارند، آن را بیشتر بیان می‌کنند.

نسرین دودانگی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت:‌ رقابت و حسادت موضوعاتی است که در خود محیط خانواده بین خواهر و برادرها نیز اتفاق می‌افتد.

فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان گفت:‌ این موضوعات ممکن است در محیط مدرسه نیز دیده شود و اگر این موارد به صورت اتفاقی به‌وجود آمد، باید خانواده با کودک همدلی کرده و به او بفهماند که حرف او را درک کرده‌ است، اما والدین دقت داشته باشند که بیشتر از حد به موضوع توجه نکنند و این مطلب را در نظر داشته باشند که این حس، دریافت خود کودک است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تصریح کرد: توجه معلم به یک شاگرد دیگر یا حسی مبنی بر اینکه معلم دانش آموزی را بیشتر دوست دارد، از جمله احساساتی است که کودکانی که اعتماد به نفس پائین دارند، آن را بیشتر بیان می‌کنند.

دودانگی به شکایت این دسته از دانش‌آموزان اشاره داشت و افزود: نوع نگاه و شناخت کودک در این موارد دخیل است همچنین ساختار ژنتیک و شرایط محیطی نیز می‌تواند در اعتماد به نفس پائین کودک و دید منفی به همه چیز مؤثر باشد.

فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان ادامه داد: اگر شکایت کودک از این موارد رو به افزایش باشد، باید درمان شناختی برای کودک انجام شود.

وی به چشم و هم‌چشمی کودکان در مدرسه نسبت به وسائل و نوشت‌افزار یکدیگر اشاره داشت و افزود: والدین باید به کودک آموزش دهند که بسته به توان مالی خود وسایل وی را تهیه کرده‌اند و هر کسی با توجه به شرایط  خانوادگی خود خرید می‌کند.

فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان ادامه داد: باید به کودک گفت که داشته‌های او را نیز دیگر کودکان ندارند و کودک را با شرایط تطبیق دهند و خود را به آب و آتش نزنند تا وسایل مورد دلخواه کودک را تأمین کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha