سلامت نیوز : رئیس اورژانس کشور گفت: تعداد پایگاه‌های اورژانس از 600 پایگاه پیش از سال 83 به 2 هزار و 69 پایگاه رسید و زمان رسیدن به محل حادثه از 25 دقیقه به زیر 14 دقیقه رسید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محمدتقی طالبیان پیش از ظهر امروز در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمار بالای حوادث ترافیکی اظهار کرد: 20 هزار نفر کشته در حوادث ترافیکی داشتیم که این رقم به معنای این است که در هر ساعت دو نفر و در روز 50 نفر جان خود را در حوادث از دست می‌دهند.

وی با بیان اینکه 500 تا 600 هزار نفر مجروح در سال حاصل حوادث کشوری است، گفت: در بین 178 کشور جهان از نظر حوادث جزء 10 کشور اول از نظر مرگ و میر هستیم.

رئیس اورژانس کشور خاطرنشان کرد: در حوادث ترافیکی سه عامل خودرو انسان و جاده دخیل بوده که در این زمینه باید استانداردهای لازم به کار گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: 25 هزار کیلومتر جاده اصلی و بزرگراه و 12 هزار کیلومتر جاده فرعی و روستایی در کشور وجود دارد که 40 درصد مرگ و میرها در راه‌های روستایی و فرعی روی می‌دهد.

طالبیان خاطرنشان کرد: انسان در راس خلقت خداوند قرار دارد که باید از خطای دیگران برای پیشبرد اهداف خود درس بگیرد.

وی با بیان اینکه سرعت خودروها رابطه مستقیم با بروز حوادث دارد، گفت: افزایش سرعت، آمار مرگ و میر را افزایش می‌دهد که روی این امر باید به صورت تخصصی کار شود.

رئیس اورژانس کشور خاطرنشان کرد: بستن کمربند از موارد دیگری است که در کاهش مرگ و میر در حوادث جاده‌ای موثر است که در این زمینه به صورت مطلوب کار شده است.

وی عنوان داشت: استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسواران از موارد دیگری است که در کاهش آسیب در اثر سوانح موثر است ولی متاسفانه اغلب موتورسواران نسبت به این امر بی‌توجه هستند.

طالبیان تصریح کرد: مصرف مشروبات الکلی و مواد روان‌گردان عامل دیگر در حوادث ترافیکی است که مصرف این مواد سبب حرکت سریع و مارپیچی رانندگان می‌شود.

وی یادآور شد: در 10 تا 12 درصد حوادث یک طرف عابر پیاده قرار دارد که اغلب این حوادث تصادف با عابر پیاده در شب روی می‌دهد که عابر پیاده مشاهده نمی‌شود.

رئیس اورژانس کشور عنوان داشت:‌ باید سیاست‌ها با حوزه سلامت همراه باشد و کاری صورت گیرد که حوادث رخ ندهد و درصد حوادث کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه در بحث درمان حوادث به دو بخش پیش بیمارستانی و بیمارستانی تقسیم می‌شود، گفت: طی سال‌های 80 تا 83، 27 هزار نفر آمار مرگ و میر داشتیم که پس از آن زمان مسئولان بخش پیش بیمارستانی را با افزایش تعداد آمبولانس تقویت کردند.

طالبیان خاطرنشان کرد: تعداد پایگاه‌ها از 600 پایگاه پیش از سال 83 به 2 هزار و 69 پایگاه رسید و زمان رسیدن به محل حادثه از 25 دقیقه به زیر 14 دقیقه کاهش یافت.

وی ضمن مقایسه آمار مرگ در سال 83 و پس از آن گفت: 27 هزار نفر مرگ و میر در سال 83 رخ داد که این آمار به 19 هزار نفر کاهش پیدا کرد.

رئیس اورژانس کشور یادآور شد: اکنون در بخش بیمارستانی به صورت 24 ساعته خدمات به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌شود.

وی تاکید کرد: لازم است بودجه و اعتباری در خصوص فعالیت‌های عمرانی و تجهیز اورژانس به وسائل مورد نیاز تخصیص داده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha