رئیس اورژانس کشور، نسبت به تعطیلی پایگاههای اورژانس 115 به دلیل مشکلات مالی هشدار داد.

تعطیلی 60 پایگاه اورژانس 115/ زنگ خطر جدی در امداد رسانی
سلامت نیوز:‌ رئیس اورژانس کشور، نسبت به تعطیلی پایگاههای اورژانس 115 به دلیل مشکلات مالی هشدار داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر محمد تقی طالبیان در دیدار با رئیس مجلس شورای ضمن ارائه آمار تلفات ناشی از حوادث رانندگی در کشور، افزود: متاسفانه آمار 20 هزارکشته در جاده های کشور به صورت سالیانه آمار قابل توجهی است.

وی با بیان اینکه انسان از خطاها و اشتباهات خود درس نمی گیرد افزود: علی رغم اینکه همه افراد می دانند سرعت زیاد حادثه ساز است اما حوادث و اتفاقات درس نمی گیرد و باز این خطا را تکرار می کند.

طالبیان با اشاره به نقش عامل انسانی در وقوع حوادث رانندگی اظهار داشت: در حوادث رانندگی سرعت مهترین نقش را در شدت حوادث میزان تلفات و تعداد مجروحان دارد.

رئیس اورژانس کشور اظهار داشت: با اقدامات پیشگیرانه و نظارت های پلیس در راه ها و فرهنگ سازی که انجام می گیرد، در سال های اخیر توجه مردم به رعایت قانون بیشتر شده است.

طالبیان با بیان اینکه حوزه وزارت بهداشت در زمان وقوع حوادث درای نقش درمانی به صورت اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی است گفت: در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی یا همان اورژانس 115 با توسعه امکانات، نوسازی ناوگان و آموزش نیروی انسانی کارآمد زمان حضور اورژانس در صحنه حوادث کاهش و سطح ارائه خدمات افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: با ارتقا سطح خدمات میزان تلفات جاده ای از 27 هزار مورد در سالیان گذشته به 19 هزار رسیده است.

رئیس اورژانس کشور برخی تنگناهای مالی در اورژانس 115 کشور را یاد آور شد و گفت: بسیاری از پرداختهای کارکنان اورژانس های 115 در کشور به لحاظ زمانی عقب است.

طالبیان افزود: با توجه به مشکلات مالی تا کنون 60 پایگاه اورژانس 115 در کشور تعطیل شده است که می تواند زنگ خطری برای تاخیر در امداد سرانی سریع به مصدومان وبیماران باشد.

وی با اشاره به اینکه بر خلاف ایران در کشور های دیگر حفظ سلامت انسان تنها در حوزه ماموریتی یک نهاد یا سازمان نیست گفت: برای نهادینه شدن سلامت در جامعه باید همه نهادهای مسوول سلامت نگر باشند و برای سلامت ارزش قائل شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha