سلامت نیوز: متخصص دندانپزشکی کودک و نوجوان گفت: آبسه دندانی به دلیل ضربه به دندان، همچنین عفونت و وارد شدن پوسیدگی دندان به انتهای ریشه به وجود می‌آید که مهمترین عامل ایجاد کننده آبسه دندان شیری کودک پوسیدگی است.

محمود خوجانی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: دو نوع آبسه داریم یکی آبسه دندانی و دیگری آبسه لثه؛ که آبسه دندانی عبارت است از تجمع میکروب‌ها به علاوه گلبول‌های سفید از بین‌ رفته به همراه ترشحات.

متخصص دندانپزشکی کودک و نوجوان گفت: التهاب لثه در کودکان نادر است اما بعضی از بیماری‌ها التهاب لثه را به وجود می‌آورند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش تصریح کرد: آبسه دندانی به دو دلیل به وجود می‌آید؛ یکی به دلیل ضربه به دندان و دیگری به دنبال عفونت و وارد شدن پوسیدگی دندان به انتهای ریشه که مهمترین عامل ایجاد کننده آبسه دندان شیری کودک پوسیدگی است.

خوجانی ادامه داد: اگر پوسیدگی دندان به انتهای ریشه برسد عصب از بین می‌رود و از انتهای ریشه میکروب‌ها عبور می‌کنند و در ادامه بین گلبول‌های سفید و میکروب‌ها برخورد ایجاد می‌شود که در نهایت التهاب بوجود می آید و آبسه دندانی شکل می‌گیرد.

متخصص دندانپزشکی کودک و نوجوان به درمان آبسه دندان شیری اشاره داشت و افزود: متأسفانه آبسه، مرحله پیشرفته بیماری است و در اکثر موارد چاره‌ای جز کشیدن دندان نداریم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش تصریح کرد: آبسه دندان نیز می‌تواند به دو صورت حاد و مزمن دیده شود که اگر آبسه حاد به وجود آمده باشد ابتدا باید آبسه درمان شود و بعد دندان کشیده شود اما در موارد ابتلا به آبسه مزمن می‌توان هم‌زمان دندان را کشید و درمان دارویی را نیز انجام داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha