سلامت نیوز: وزیر بهداشت با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر، مرکز قلب شهید رجایی را یکی از افتخارات کشور اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر سیدحسن هاشمی در مراسم تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی قلب و عروق شهید رجایی تهران گفت: با توجه به گسترش روز افزون بیماریهای غیرواگیر و آمار در این خصوص، انتظار کم شدن مراجعان به بیمارستانهایی مثل مرکز قلب شهید رجایی شاید نابجا باشد ولی امیدواریم با توسعه سلامتی و پیشگیری شاهد روزی باشیم که بیماران کمتری به این مرکز و سایر بیمارستانها مراجعه کنند.

وی افزود: مرکز قلب شهید رجایی تاکنون منشأ خدمات بسیاری به مردم و کشور بوده است و از درون آن مراکز قلب زیادی از جمله مرکز قلب تهران به وجود آمده اند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه فارغ التحصیلان مرکز قلب شهید رجایی خدماتی که در این مرکز ارائه می شود را به تمام استانهای کشور تسری داده اند، گفت: دکتر نوحی به مدت سه دهه در این مرکز فعالیت داشته و با سعه صدر مشکلات را پشت سر گذاشته و امیدواریم بتوانیم از مشاوره های ایشان در پیشبرد اهداف نظام سلامت بهره ببریم.

هاشمی ضمن قدردانی از تلاشهای دکتر جلالی رئیس سابق این مرکز، بیان داشت: من از همگان به ویژه سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی انتظار دارم مباحثی که مربوط به گذشته بوده است را پشت سر گذاشته و از این پس تنها به فکر آینده و برنامه ریزیهای بهتر برای پیشرفت کارها باشند.

وزیر بهداشت از مرکز قلب شهید رجایی با در اختیار داشتن دانشجویان و اعضای هیئت علمی مجرب خواست در جهت خواسته رهبر معظم انقلاب که همانا تولید علم است برنامه ریزی و تلاش کنند و گفت: جامعه پزشکی در همه صحنه ها از جمله دفاع مقدس که در روزهای پایانی هفتۀ آن قرار داریم، پیشرو بوده است و باید این پیشروی را ادامه دهد.

وی در پایان اظهار داشت: جامعه پزشکی پای آرمانهای نظام اسلامی ایستاده است و تنها انتظارش احترام است، هرچند در این صنف نیز مثل هر صنف دیگری ممکن است کاستی هایی وجود داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha