سلامت نیوز: اعتیاد به مواد مخدر، نوزادان زنان باردار سیگاری را تهدید می کنداعتیاد به مواد مخدر، نوزادان زنان باردار سیگاری را تهدید می کند

در معرض دود سیگار قرار گرفتن جنین در داخل رحم مادر سیگاری می تواند بر سیستم پاداش دهی مغزش تاثیر منفی بگذارد و احتمال معتاد شدن او را در آینده افزایش دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پیشگیری نوین، 13 درصد زنان اعلام کرده اند، علی رغم مطالعه نتایج بررسی های دانشمندان درباره تاثیر مخرب دود سیگار بر جنین و افزایش احتمال به دنیا آمدن او با نقص عضو و ابتلا به بیماری قلبی، در سه ماه انتهایی بارداری سیگار دود کرده اند.

نتایج بررسی های تازه پژوهشگران نشان می دهد دود سیگار در روند رشد سیستم پردازش پاداش مغز خلل ایجاد می کند.

به گزارش مرکز کنترل بیماری های آلمان، محققان مدرسه پزشکی دانشگاه درسدن آلمان، 177 نوجوان 13 تا 15 ساله که در معرض دود سیگار بودند را با 177 نوجوانی که در معرض دود سیگار نبودند مقایسه کردند.

برای آزمایش چگونگی ارائه پاداش مغز نوجوانان، شرایط اعتیاد شبیه سازی شد و با استفاده از دستگاه ام. آر. آی مغزشان رصد و عملکردش ضبط شد.

به نوجوانان گفته شد اگر در زمان مورد نظر، پس از مشاهده عدد خاص بر روی مانیتور، دکمه سمت راست شان را فشار دهند، جایزه خواهند گرفت.

دانشمندان، برای ارزیابی توانایی پردازش مغز نوجوانان، اعداد را در زمان های متفاوت نمایش دادند.

نتایج بررسی های پیشین بر روی مغز حیوانات نشان دادند نیکوتین به فعالیت بخش به خصوصی از مغز صدمه می زند، به این جهت، دانشمندان بر روی این بخش از مغز نوجوانان متمرکز شدند.

در واقع، فعالیت این بخش مغز نوجوانانی که مادر سیگاری داشتند بسیار کمتر از فعالیت این بخش مغز نوجوانانی بود که مادران سیگاری نداشتند.

در پایان، دانشمندان اعلام کردند دود کردن سیگار توسط مادران باردار علاوه بر این که احتمال اعتیاد فرزندان شان را در آینده افزایش می دهد، نیکوتینی که به بدن جنین می رسانند سبب ایجاد اختلال در رشدش می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha