سلامت نیوز: مشاور رئیس سازمان محیط زیست گفت: تلاش می کنیم ظرف سه ماه آینده تمام مصوباتی که در دوره قبلی تصویب شد و موازین زیست محیطی در آن در نظر گرفته نشده بود، لغو شود.

دکتر اسماعیل کهرم در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: از مهمترین این مصوبات فروش پارک پردیسان، انحلال شورای عالی محیط زیست از شکل قبلی و بهره برداری از معادن در مناطق حفاظت شده است.

به گفته وی، در حال حاضر رایزنیها برای احیای شورای عالی محیط زیست به ریاست رئیس جمهور انجام شده و اولین اقدامی که در راستای حفاظت محیط زیست انجام خواهد شد، احیای این شورا به شکل قبلی انجام می شود.

کهرم اظهارداشت: رایزنیها برای لغو مصوبات فروش پارک پردیسان انجام شده و بررسیها برای لغو مصوبه بهره برداری از معادن نیز در حال انجام است.

پدر علم محیط زیست ایران تصریح کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در سازمان محیط زیست باید سریعا به آن پرداخته شود بررسی نیروها و مسئولان این سازمان از الف تا ی است چرا که اگرچه بدنه کارشناسی سازمان محیط زیست از تخصص و تجربه کافی برخوردار است اما در بسیاری از موارد افراد در جایگاههای مناسب قرار ندارند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 65 تا 70 درصد از نیروهای سازمان محیط زیست تحصیلات بالاتر از لیسانس دارند، یادآور شد: این تشکیلات از نظر تحصیلات یکی از بالاترین تشکیلات کشور است اما متاسفانه به دلیل قرار نگرفتن افراد در جایگاه مناسب و عدم استفاده صحیح از تخصص و تجارب افراد، راندمان سازمان آن گونه که باید باشد نیست.

کهرم یادآور شد: همچنین یکی دیگر از اقداماتی که باید در اسرع وقت به آن پرداخت اصلاح کمیت و کیفیت نیروهای محیط بانی در سازمان محیط زیست است چرا که نیروها نقش بسیار مهمی در حفاظت از محیط زیست دارند.

وی با بیان اینکه بسیاری از محیط بانان دارای تحصیلات عالیه هستند، اظهار داشت: چنانچه حقوق، مزایا و معیشت این محیط بانان با میزان تحصیلات و تجربه آنها هماهنگ شود از نارضایتی آنها کاسته شده و قطعا نقش بسیار مهمی در حفاظت از محیط زیست خواهد داشت؛ لذا هماهنگ کردن میزان تحصیلات و تجارب محیط بانان با درجه محیط بانی در حقوق و مزایای آنها از دیگر اقداماتی است که در اسرع وقت به آنها پرداخته می شود.

مشاور رئیس سازمان محیط زیست در پاسخ به اینکه آیا بودجه سازمان محیط زیست که همواره یکی از پایین ترین میزان بودجه در میان دستگاههای بوده کفاف چنین هماهنگی را خواهد داد، افزود: رایزنی ها برای افزایش بودجه و اعتبار سازمان محیط زیست نیز به زودی انجام می شود.

کهرم با بیان اینکه همچنان خود را منتقد و همراه با رسانه ها می دانم افزود: تمایل چندانی به کار های دولتی ندارم و علاقه ذاتی ام بررسی و نقد اقدامات دولتی است اما ابتکار را از دیگر مسئولان محیط زیست متمایز می دانم و امیدوارم بتوانیم همکاری خوبی داشته باشیم در عین حال از رسانه ها انتظار دارم هرگز نقد خود را از اقدامات دولتی متوقف نکنند و با نگاه تیزبین خود همواره ما را رصد کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha