سلامت نیوز: معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی جزئیات طرح سنجش سطح توانمندی افراد معلول در کشور را تشریح کرد.

یحیی سخنگویی در گفت و گو با پانا، در تشریح جزئیات اجرای این طرح در کشور اظهار داشت: این طرح به طور آزمایشی در استان های کشور در حال اجراست.
 
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی در ادامه با اشاره به هدف از اجرای این طرح خاطرنشان کرد: طرح سنجش سطح توانمندی افراد معلول با هدف ایجاد تناسب میان نیازهای معلولان و ارائه خدمات و اعطای تسهیلات به مددجویان است که اجرای آن از ابتدای مهرماه آغاز شده است.
 
وی در ادامه با بیان اینکه طرح سنجش سطح توانمندی افراد معلول برای اولین بار در کشور اجرا می شود، تصریح کرد: در این طرح پرسشنامه ‌ای که شامل مقیاس ‌های عمومی و اختصاصی می شود توانمندی معلولان طراحی و پرسش می شود.
 
این مقام مسئول در سازمان بهزیستی با بیان اینکه در این طرح به سازمان بهزیستی درخصوص اعطای خدمات حمایتی به افراد معلول نیازمند کمک خواهد شد، تأکید کرد: مقیاس ‌هایی که در طرح سنجش افراد معلول وجود دارد به این دسته از افراد کمک می کند تا از میان صفر تا 100 نمره ای را دریافت کنند که در نهایت خدمات مورد نیاز به معلولان اراده می شود ضمن اینکه هم اکنون به طور آزمایشی شیوه نمره دهی در گروه های مختلف معلولان انجام می شود.
 
به گفته سخنگویی، مقیاس های عمومی طرح سنجش معلولان در بخش های وضعیت شغلی، میزان درآمد، مسکن، تخصیلات و بیمه و همچنین مقیاس اختصاصی این طرح در بخش های عملکرد فردی، اجتماعی، سلامت روانی و جسمی مشمول می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha