شنبه ۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۴
کد خبر: 83436
سلامت نیوز : یک فوق تخصص غدد نسبت به مصرف دارو نماهایی که برای کاهش وزن تجویز می‌شوند، هشدار داد و گفت: دارونماها عموما بی‌اثر است و اگر کاهش وزنی رخ می‌دهد حاصل تاثیر تلقینی دارو است.

دکتر اکبر سلطانی در گفت‌وگو با (ایسنا)، عنوان کرد: تنها داروهایی برای لاغری موثر محسوب می‌شوند که حداقل پنج درصد از وزن را طی مدت زمان سه ماهه درمان کاهش دهند. در غیر این صورت دارو موثری نیست بلکه دارونمایی است که آثار تلقینی است.

وی ادامه داد: هر دارونمایی بدون داشتن ماده موثر در لاغری سه تا چهار کیلوگرم از وزن را کاهش می‌دهد اما نمی‌توان با کاهش این مقدار وزن آن دارو را موثر دانست هر چند که بی‌ضرر باشند.

به گفته این فوق تخصص غدد، از میان داروهای موثر لاغری تنها تعداد معدودی در ایران و در دسترس مردم قرار دارد که از جمله آن می‌توان به داروهایی که با عنوان چربی‌سوز مطرح می‌شود، اشاره کرد.

وی در این رابطه افزود: داروهای چربی‌سوز علاوه بر این که مصرف شایعی بین مردم دارند، شواهد علمی قابل قبولی نیز برای آن ارائه شده است و در ایران نیز در دسترس مردم قرار دارد.

وی با اشاره به گسترش چاقی و اضافه وزن در ایران گفت: تغییر سبک زندگی، مصرف بیش‌تر مواد غذایی نسبت به فعالیت بدنی باعث افزایش وزن و چاقی می‌شود.

دکتر سلطانی در این رابطه افزود: بهترین راه برای کاهش وزن و مصرف مواد غذایی کم کالری و فعالیت بدنی بیشتر برای رسیدن به وزن ایده‌آل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha