معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت گفت: ۵۰ درصد بودجه وزارت بهداشت در سال جاری با مساعدت معاونت نظارت ریاست جمهوری پرداخت شد که یک امر بی‌نظیر در سال‌های اخیر است.

۵۰ درصد بودجه امسال وزارت بهداشت تخصیص یافت
سلامت نیوز : معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت گفت: ۵۰ درصد بودجه وزارت بهداشت در سال جاری با مساعدت معاونت نظارت ریاست جمهوری پرداخت شد که یک امر بی‌نظیر در سال‌های اخیر است. بیمه‌ها نیز طی هفته جاری بدهی معوقه خود به بیمارستان‌ها تا آخر خرداد را تسویه می‌کنند.

ایرج حریرچی در گفت و گو با فارس، افزود: با هماهنگی و مساعدت معاونت نظارت و برنامه‌ریزی ریاست جمهوری و نظر مثبت مسئولان این معاونت توانستیم 50 درصد کل بودجه مصوب وزارت بهداشت برای سال 92 را تخصیص بگیریم که طی سالهای اخیر یک امر بی نظیر محسوب می‌شود.

وی گفت: ‌همچنین با هماهنگی که با بیمه‌ها به خصوص دو بیمه پایه تأمین اجتماعی و خدمات درمانی(سازمان بیمه سلامت ایران) انجام شده است، قرار است طی هفته جاری این بیمه‌ها بدهی خود به بیمارستانها و دانشگاههای علوم پزشکی را تا آخر خرداد تسویه کنند و عقب ماندگی ‌‌‌‌‌خود را به 3 ماه برسانند که این مسئله نیز بسیار کم سابقه است و کمک بزرگی به بهبود کیفیت خدمات بیمارستانها می‌کند.

حریرچی افزود: بیمه‌ها طبق قانون تا 2 ماه می‌توانند عقب ماندگی در پرداخت مطالبات مراکز درمانی داشته باشند ولی طی سالهای اخیر این عقب ماندگی معمولاً بسیار بیشتر بوده و بین 6 ماه تا یکسال بوده است بنابراین تسویه حساب مطالبات مراکز درمانی تا آخر خرداد کمک مناسبی به این مراکز است.

معاون وزیر بهداشت گفت: البته بیمارستانها و دانشگاههای علوم پزشکی با توجه به نرخ تورم با مشکلات پایه‌ای و اساسی مواجه هستند که این مشکلات همچنان وجود دارد ولی با تصمیمات اخیر گشایش قابل توجهی در کارشان حاصل می‌شود.

وی ادامه داد: در گذشته مجموع تخصیص اعتبارات وزارت بهداشت تا آخر شهریور معمولاً بین 42 تا 43 درصد بوده ولی می‌دانیم که تخصیص هر نیم تا یک درصد بودجه هم در صورتی که در زمان مناسب باشد تأثیر قابل توجهی بر کیفیت خدمات بیمارستانها می‌گذارد.

حریرچی گفت: در کنار این دو خبر خوش، با هماهنگی معاونت غذا و دارو و بیمه‌ا نیز شاهد برگشت قیمت داروهای بیماران خاص و صعب العلاج به قیمت سال 91 هستیم و در مجموع این اقدامات گامهایی رو به جلو برای کاهش مشکلات بیماران و مردم است و سطح رضایتمندی مردم از خدمات بیمارستانی و درمانی را بالاتر می‌برد.

معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت ادامه داد: این اقدامات و خبرهای خوش را که بازده کوتاه مدت دارند می‌توان جزو اقدامات 100 روزه دولت آقای روحانی برای کاهش مشکلات مردم در حوزه سلامت تلقی کرد و امیدواریم این گشایش ها ادامه پیدا کند تا در دراز مدت شاهد اصلاحات اساسی، بهبود وضعیت بودجه بخش سلامت و اصلاح تعرفه‌های خدمات سلامت باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha