سلامت نیوز : رئیس بخش جراحی قلب بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل گفت: دو کودک پنج و 9 ساله با سابقه بیماری مادرزادی قلب پس از مراجعه به این بیمارستان مداوا شدند.

حمیدرضا وفائی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با فارس اظهار داشت: در بیمارستان آیت الله روحانی بابل درطول سه سال گذشته 800 عمل قلب باز انجام گرفت که 95 درصد جراحی قلب موفقیت‌آمیز بود.

وی به موفقیت اخیر این مرکز  در  انجام عمل جراحی دختر پنج ساله ای با تشخیص تنگی زیر دریچه آئورت که در دسته بیماری‌‌های مادرزادی قبل قرار داشت اشاره کرد و گفت: این بیمار تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفت و با حال عمومی مساعد به بخش منتقل شد.

وفایی بیان داشت: همچنین نوزاد 9 ماه با بیماری پیشرفته مادرزادی قلب نیز تحت عمل جراحی قلب قرارگرفت که در حال حاضر با شرایط مساعد به بخش منتقل شد.

این مسئول با اعلام اینکه دو عمل انجام شده قلب باز بر روی کودکان به خوبی انجام شد خاطرنشان کرد: انجام عمل های جراحی قلب کودکان تنها در مراکز بسیار پیشرفته با تیم پزشکی و پرستاری بسیار قوی قابل انجام است.

رئیس بیمارستان قلب بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل در ادامه گفت: به علت حساسیت و خطر بالا در جراحی‌های قلب اطفال و همچنین قدرت جسمانی ضعیف اطفال، مراکز معدودی قادر به انجام اینگونه عمل‌ها هستند.

رئیس بخش جراحی قلب بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل گفت: باید بیماران قلبی به بیماری خود به موقع اهمیت داده و مانع پیشرفت بیماری شوند.

وی اضافه کرد: امروزه درمان‌های پیشرفته‌ای وجود دارد که بیماران قلبی با مراجعه به موقع به زندگی عادی برمی‌گردند.

این مسئول در پایان تاکید کرد: ترس از پیگیری در بیماری قلبی نه تنها سبب آسیب جدی به قلب می‌شود بلکه ممکن است شانس درمان را از بیمار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha