سلامت نیوز : این ابزار ارزان که مخصوص گوشی‌های هوشمند ساخته شده می‌تواند به صورت تخصصی در اختیار متخصصان چشم و مراکز چشم‌پزشکی قرار گیرد و امکان عکس‌برداری از چشم را آسان کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ عکس‌برداری از شبکیه چشم بخشی از علم چشم‌پزشکی محسوب می‌شود که متخصصان به کمک آن می‌توانند اختلالات و 9بیماری‌های چشمی را در مردم درمان کنند. دوربین‌های مخصوص عکس‌برداری از شبکیه چشم ده‌ها هزار دلار قیمت دارند و این مسئله موجب شده است تا درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های کوچک نتوانند چنین فناوری گران‌قیمتی را در اختیار بگیرند.

محققان "موسسه چشم و گوش ماساچوست" روش جدیدی ارایه کرده‌اند که بر اساس آن می‌توان از طریق دوربین دیجیتالی گوشی‌های هوشمند از چشم خرگوش و انسان عکس‌برداری کرد.

این ابزار ارزان که مخصوص گوشی‌های هوشمند ساخته شده است، ابزاری محسوب می‌شود که می‌تواند به صورت تخصصی در اختیار متخصصان چشم و مراکز چشم‌پزشکی قرار گیرد و امکان عکس‌برداری از چشم را آسان کند.

گوشی‌های هوشمند امروزه به صورت معمول در مراکز چشم‌پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند تا شرایط و اختلالات چشمی بیمار را ثبت کنند.

لازم به ذکر است که پیش‌ از این هم ابزاری برای تصویربرداری از چشم انسان ساخته شده بود. اما به گفته کارشناسان، این ابزار که مخصوص گوشی هوشمند آیفون بود امکان کنترل مجزا و فوکوس روی بخش‌های مختلف چشم را فراهم نمی‌کرد و به همین خاطر چندان کاربردی نبود.

"شیتزو موکای"(Shizuo Mukai) از مدیران مرکز چشم و گوش ماساچوست در این خصوص توضیح داد: «روش جدید ارایه شده توسط ما فرآیندی آسان را در اختیار متخصصان می‌گذارد تا بتوانند با کیفیت بالا از چشم انسان تصویربرداری کنند و اختلالات چشمی را در بیماران تشخیص دهند».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha