سلامت نیوز : عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی درخصوص بررسی وضعیت آلودگی هوای تهران و کلانشهرها در مجلس گفت: آلودگی هوای تهران و سایر کلانشهرهای کشور همزمان با فصل بازگشایی مدارس چندبرابر می شود.

محمدجواد نظری مهر در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه همزمان با بازگشایی مدارس با افزایش آلودگی هوا به ویژه در تهران روبرو هستیم، اظهار داشت: با توجه به اینکه وارد نیمه دوم سال شده ایم و در نیمه دوم سال آلودگی هوا بیشتر است از طرفی در فصل بازگشایی مدارس قرار داریم که متاسفانه به این دلیل شاهد افزایش آلودگی هوا هستیم.
 
عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آلودگی هوا با راهکارهای مقطعی کاهش پیدا نمی کند، تصریح کرد: با توجه به بازگشایی مدارس و موضوع آلودگی هوا تشکیل کارگروه کاهش آلودگی هوا و پیگیری آن توسط سازمان محیط زیست ضروری است.
 
وی، اقداماتی مانند فرهنگ سازی، احداث زیرساخت‌ ها، معاینه فنی به موقع و تمرکز بر حمل و نقل عمومی را بهترین راهکار برای کاهش آلودگی هوا دانست و افزود: این اقدامات نیاز به فرآیند طولانی مدت دارد ضمن اینکه نیاز به برنامه‌ ریزی ‌های کلان دارد.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوخت خودروهای موجود در تهران خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از آلودگی هوا ناشی از سوخت خودروهاست که این امر به استاندارد آلاینده ها در شهر تهران برمی گردد و کسی مسئول رسیدگی به آن نیست.
 
وی با اشاره به ضرورت کارگروه کاهش آلودگی هوا تصریح کرد: امیدواریم قول هیات دولت مبنی بر انتقال صنایع مستقر در تهران محقق شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha