سلامت نیوز : محمد تقی طالبیان گفت: 150حادثه ویژه رخ داده طی هفته گذشته منجر به اعزام 226 آمبولانس و بیش از 500 تکنسین اورژانس پیش بیمارستانی به محل حوادث شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا ؛ وی در ادامه افزود: نیروهای امدادی اورژانس 115 پس از ارائه خدمات پزشکی به مصدومان، 626 نفر را جهت دریافت مراقبت های تخصصی بیشتر به مراكز درمانی منتقل نمودند. تلخ ترین حادثه ویژه هفته گذشته تصادف دو دستگاه اتوبوس در محور تهران- قم بود.

رئیس مركز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشكی كشور گفت: در هر حادثه منجر به جرح و آسیب و ظهور علائم جسمی به طور ناگهانی شامل: اورژانس های قلبی و تنفسی ( تنگی نفس، فشار خون بالا، افت فشار خون)، اورژانس های گوارشی ( خونریزی گوارشی همراه با استفراغ خونی) درد شکم، ضربه شدید به شکم، زنان و زایمان ( سقط، تشنج، فشار خون بالا به همراه تاری دید و تورم اندام ها، خونریزی شدید)، اعصاب ( تشنج، سکته مغزی، اختلال تکلم ناگهانی، کاهش سطح هوشیاری، سردردهای شدید و ناگهانی به همراه سفتی گردن، ضربه به جمجمه و ستون فقرات به دنبال سقوط، تصادف، سوختگی، برق گرفتگی، غرق شدگی، مسمومیت دارویی و شیمیایی، خودکشی، مار گزیدگی، عقرب گزیدگی، دررفتگی، شکستگی ها، پارگی وسیع بافت نرم و خونریزی های شدید می توان با اورژانس 115 تماس گرفت.

طالبیان از هموطنان در خواست کرد: ‌مسیر خودروی امدادی (آمبولانس) را باز نگاه داشته و از رانندگی در خطوط ویژه نیروهای امدادی خودداری کنند.

وی در پایان به مردم توصیه کرد: در صورت نیاز به خدمات فوریتهای پزشکی با شماره 115 تماس بگیرند و در صورت تماس با شماره 115، برای کمک به مصدوم یا بیمار شرح حال اولیه را به کارشناس مربوطه ارائه نمایند و از ازدحام در محل حادثه بپرهیزند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha