سلامت نیوز : دانش‌آموزان، رفتارهای متفاوتی از خود نشان می‌دهند و معمولا خانواده‌ها نگران رفتارهای فرزند خود هستند. واقعیت این است که دانش‌آموزان را می‌توان به این صورت دسته‌بندی کرد: خجالتی، شلوغ، ترسو، تنبل، بی‌دقت، کج‌رفتار، پرخاشگر، دیرآموز و ناسازگار.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ اما چگونه متوجه شویم فرزند ما جزو کدام دسته از دانش آموزان است؟ خجالتی ها با صدای آرام صحبت می کنند و توانایی تصمیم گیری و مقابله با مشکلات آنها پایین است.

آنها معمولا زیاد در جمع صحبت نمی کنند. دانش آموزان شلوغ افرادی بی نظم و بی انضباط هستند که بی اجازه صحبت می کنند و دوستان زیادی دارند و تمایل دارند که در مرکز توجه باشند و بیشتر پرخاشگر و عصبانی هستند و به دیگران اجازه صحبت نمی دهند.

دانش آموزانی که تنبل هستند از انجام تکالیف خودداری می کنند و بندرت برای انجام کارها داوطلب می شوند.

دانش آموزان ترسو ریسک پذیری پایینی دارند و سطح اضطراب و ناآرامی در آنها زیاد است. محافظه کار، محتاط و ساکتند و تماس چشمی برقرار نمی کنند. دانش آموزان بی دقت، تکالیف نامنظمی دارند و بیشتر دیر به مدرسه می آیند و بدخط هستند. لوازم خود را بارها گم کرده و به لباس پوشیدن خود اهمیت نمی دهند.

دانش آموز کژرفتار همکلاسی های خود را مرتب اذیت می کند و اشیای دیگران را بدون اجازه برمی دارد و در امتحانات تقلب می کند و به حقوق دیگران احترام نمی گذارد و براحتی دروغ می گوید.

پرخاشگرها همیشه با همکلاسی های خود در حال نزاع و درگیری هستند و با اطرافیان خود سازش ندارند و بیشتر اوقات ناراضی اند و آستانه تحملشان پایین است.

دانش آموزان کند، گوشه گیر هستند و در مباحث گروهی شرکت نمی کنند. آنها تمرکز و توجه محدودی دارند و اعتماد به نفس پایینی دارند و پیشرفت تحصیلی آنها کند است و مشکلات عاطفی دارند. ناسازگارها با هیچ فردی سر سازش ندارند.

آنها به درس و تحصیل بی علاقه هستند و از حضور در مدرسه و انجام تکالیف مدرسه بیزارند. اگر بتوانیم با اولیای مدرسه رابطه خوبی برقرار کنیم، در نتیجه می توانیم شناسایی کنیم که فرزند ما چه ویژگی دارد و جزو کدام دسته است.

نگران هیچ کدام از دسته هایی که ذکر کرده ایم، نباشید زیرا با استفاده از روش های رفتاردرمانی و روش تقویت و پاداش می توانید رفتار فرزند خود را تغییر دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha