سلامت نیوز : با چاپگرهای سه بعدی که می توانند مسواک هایی کاملا مطابق با وضعیت دهان و دندان هر فرد ارائه کنند، استفاده از مسواک های برقی دیگر ضرورتی ندارد.در نگاه اول «Blizzident» مسواک تولید شده با چاپگر سه بعدی کمی شبیه به یک جفت دندان مصنوعی پشمالو است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ سازندگان این مسواک اظهار داشتند که «Blizzident» می تواند دندان ها را ظرف شش ثانیه کاملا تمیز کند اگرچه هنوز مطالعات مستقل بهره وری و کارآیی آن را تأیید نکرده است.دندانپزشکان برای ساخت مسواک براساس دهان یک فرد اسکن دیجیتالی از دندان های وی تهیه می کنند.

آنها برای ساخت این مسواک از این اسکن استفاده می کنند تا بهترین جایگاه 600 سیخک مسواک را در نظر بگیرند، این جایگاه از طریق حرکات جویدن و گازگرفتن شبیه سازی شده مشخص می شود. این سیخک ها شبیه سیخک های مسواک های عادی اما نرم تر است تا به سادگی زیر خط لثه فرو روند.

سازندگان این مسواک با استفاده از چاپگر سه بعدی محصول نهایی را تولید کرده اند. اسکن دندانی تهیه شده یک طرح رایانه ای کمکی از مسواک تولید کرده و سپس آن را با استفاده از استریولیتوگرافی به یک شی سه بعدی تبدیل کردند.

استریولیتوگرافی یکی از روش های مدل سازی سه بعدی سریع است که صنعت نمونه سازی سریع را متحول کرده است. در این روش پلاستیک مایع با یک لیزر مافوق بنفش شکل می گیرد و پس از آن سیخکها به شی متصل می شوند.

برای مسواک زدن با این دستگاه فرد باید به سادگی آن را گاز گرفته و ظرف شش ثانیه دندانهایش تمیز می شود.

این مسواک فناورانه با قیمت 299 دلار وارد بازار فروش شده و براساس ادعای سازندگان خود به رغم قیمت بالا می تواند در هزینه های دندانپزشکی و زمانی که فرد برای مسواک دندان های خود به کار می برد، صرفه جویی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha