یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۸
کد خبر: 83501
سلامت نیوز : از کجا می‌فهمید گوشتی که خریده‌اید گوشت دام جوان بوده یا پیر؟ چطور تشخیص می‌دهید تخم مرغ کهنه است یا تازه؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ برای ترد شدن گوشت از چه موادی می‌توان استفاده کرد؟ پاسخ این سوالات را در ادامه مطلب بخوانید.

گوشت:
تردی گوشت به نژادِ دام ، سن ، جنس ، تغذیه و محل قرار گیری ماهیچه ها بستگی دارد. هر چقدر دام جوان تر باشد بافت پیوندی کمتر و الیاف ماهیچه ها نازک تر و گوشت آن تُرد تر است و همچنین آب بیشتری در بافت گوشت وجود دارد. گوشت دام های نر نسبت به دام های ماده بافت لطیف تری دارد.

برای نرمی گوشت در رستوران ها از پودرهای آنزیمی که ماهیت پروتئاز دارند استفاده می شود. این پودر ها می توانند بافت های پروتئینی را تجزیه کنند. در منزل نیز می توان از میوه هایی مثل انجیر ، کیوی و آناناس برای ترد کردن گوشت استفاده کرد که حاوی آنزیم های قوی تجزیه کننده پروتئین هستند و به ترد شدن گوشت کمک می کنند. البته مدت زمانی که گوشت در کنار این میوه ها قرار می گیرد مهم است چون اگر زمان زیادی با این مواد مخلوط شود بافت آن متلاشی می شود. بنابراین سعی کنید گوشت را مدت کمی قبل از پخت با این میوه ها آمیخت!

تخم مرغ:
برای اینکه بفهمید تخم مرغی که خریداری کرده اید، تازه است یانه آن را درون آب بگذارید؛ اگر افقی قرار گرفت تازه است. اگر کج شد ۵-۴ روزه و در صورتی که عمودی ایستاد ده روزی از تازگی اش گذشته است. یادتان باشد اگر کاملا شناور شد نیز تخم مرغی کهنه خریده اید!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha