نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بررسی موضوع بازگشت قیمت داروها به سال 91 در روز سه شنبه 9 مهرماه خبر داد.

بررسی موضوع کاهش قیمت داروها سه‌شنبه درمجلس/پرداخت400میلیارد مابه التفاوت نرخ دارو به وزارت رفاه
سلامت نیوز : نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بررسی موضوع بازگشت قیمت داروها به سال 91 در روز سه شنبه 9 مهرماه خبر داد.

عبدالرحمان رستمیان در گفت و گو با پانا، با اعلام این مطلب اظهار داشت: موضوع کاهش قیمت دارو و بعضا بازگشت قیمت دارو به قیمت سال گذشته در روز سه شنبه هفته جاری در کمیسیون بهداشت مورد بررسی قرار می گیرد.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درخصوص وعده مسئولان سازمان غذا و دارو مبنی بر بازگشت قیمت داروها به سال قبل تصریح کرد: بنده نیز این موضوع را در رسانه ها شنیده و دنبال کردم و بر این اساس قرار هست از معاون غذا و داروی وزیر بهداشت و مسئولان مربوطه برای حضور در جلسه کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس دعوت شود تا این موضوع مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه وضعیت دارو می بایست متعادل باشد، خاطرنشان کرد: در این راستا موضوع کاهش قیمت داروها و بازگشت آن به سال گذشته و حتی بحث رایگان شدن درمان برخی بیماری های صعب العلاج در دستور کار قرار دارد.
رستمیان با اشاره به تفاهم نامه وزارت خانه های بهداشت و کار درخصوص حل مشکلات حوزه دارو نیز گفت: بر اساس تفاهم وزارتخانه های بهداشت، درمان وآموزش پزشکی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی با یکدیگر، از ابتدای مهرماه 400 میلیارد تومان بابت مابه التفاوت نرخ دارو به وزارت رفاه پرداخت شده است.
وی در پایان با اشاره به ترخیص داروهای در گمرک مانده نیز گفت: خوشبختانه ترخیص داروهای معطل مانده در گمرک در حال انجام است و مشکلی از این بابت وجود ندارد ضمن اینکه اکثر داروهایی که در گمرک مانده بود ترخیص شده اند.
این در حالی است که سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت نیز اخیرا ضمن رد موضوع رایگان شدن داروی بیماران صعب العلاج، گفت: وزارت بهداشت هیچ وقت ادعای عرضه رایگان شدن داروها را نکرده است؛ زیرا منابع این وزارتخانه تنها برای پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز دارو کفایت می کند.
هاشمی با اشاره به اینکه جلسه ای میان وزارتخانه های بهداشت، درمان وآموزش پزشکی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص رایگان شدن داروی بیماران صعب العلاج صورت نگرفته، توضیح داد: بیمه ها زیر نظر وزارت رفاه هستند؛ شاید آنها توانسته اند منابعی تامین کند که این داروها به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گیرد و این موضوع به بودجه وزارت بهداشت هیچ ارتباطی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha